Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Även en blind höna...

Av Sofie - 20 juli 2009 17:53

I dagens inlägg kommer ni att kunna läsa något som jag aldrig trodde att jag skulle skriva/säga men även en blind höna... Men det kommer lite längre ner först får ni traggla er igenom lite annat.


Helgen har som sagt varit hektisk. Jag har jobbat samtidigt som Johans föräldrar är här på besök, så det har blivit både tidiga morgonar och sena kvällar. Då Johans föräldrar har med sig husvagnen har vi passat på att grilla och njuta av kvällarna som faktiskt har varit riktigt fina trots ett och annat plötsligt skyfall.


Vi har också äntligen bestämt oss för vilka sänglampor vi vill ha (tog bara ett år) och en beställning är nu skickad med Johans mamma. I stort sett alla våra möbler är budget förutom våra lampor som vi har lyxen att beställa genom Johans mamma vilket gör att vi får köpa annars mycket dyra lampor till betydligt trevligare priser. Kontakter är allt!


Det lilla aussiemonstert har varit utslagen i helgen så träningen har legat på paus. Jag börjar känna mig lite stressad inför appellen som jag hade hoppats på att köra i september och velar lite om det ska bli oktober istället. Det är det nedra framförgåendet som inte vill lösa sig och även bättre uthållighet och koncentration i linförigheten är att önska. Jag har tränat fotgåendet lös hela tiden vilket nu har resulterat i att så fort jag hänger på kopplet tror Tristan att det är vanlig promenad som gäller... En annan liten rädsla som ligger och gror är att Tristan ska bli så trött av sin dagisvistelse, som lägligt nog påbörjas i anknytning till tävlingen, att han inte kommer att orka träna... Med allt detta i åtanke så är det en himla tur att jag blivit omvänd.


Håll i er, nu kommer det...

 Jag har börjat använda klicker. Tristan tycker det är skitkul och bjuder på härlig attityd och jag kan inte komma undan att inlärningen går betydligt fortare trots att jag knappt vet vad jag gör.

 Jag har tidigare tillhört organisationen "våga vägra klicker", jag menar hundarna lärde sig ju även innan klickereran började, men får nu se mig besegrad och allt är Malins fel...!

 
 
Lisa

Lisa

20 juli 2009 22:22

Vad rolgit att du fastnat lite för klickerträning! Jag kör det lite då och då som komplement, gillar att variera mig lite. ;)

Hoppas verkligen att Loi piggnar till, vi tävlar på torsdag så han har inte många dagar på sig...

http://www.eskil-isak.com

 
Malin

Malin

21 juli 2009 20:03

hahaha skrattade gott åt ditt inlägg denna gång ;)

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt :P eller inte ;)

http://difloydsfiesta.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards