Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Sofie - 6 juli 2009 13:02

Efter en helg med nattarbete packade vi igår morse in oss i bilen för en tur till Eskilstuna och rasspecialen.


Tyvärr missade vi lydnaden men utställningen höll på desto längre och vi följde den från vår filt med kaffe och fika i högsta hugg. Det blev en dag med många fina hundar och nya bekantskaper. Fick bla äntligen ett ansikte till namnet Lisa och vi träffade även Marie (med pappa Agaton).


Tristan skötte sig fint under större delen av dagen, men började bli lite uttråkad mot slutet och bjöd på lite skönsång när några hundar lekte på planen längre bort. Att Camilla undrade om jag hittat på hur Tristan har uppfört sig ser jag som ett tecken på att vi lyckats!


Efter utställningen åkte jag, Johan, Malin och Lisa hem till Kerstin för lite gos med Difloydsvalparna som nu är 4 veckor gamla. Kerstin bjöd även på efterlängtad mat och fika, vilket jag förstår inte hör till ovanligheterna. Det blev mycket prat om den kommande Difloydsträffen och även om vi inte är "äkta" Difloydare kände vi oss varmt välkomna in i familjen.

Smått valpsjuka begav vi oss sedan hemåt och när vi släppt av Malin var det sängen som hägrade. Hade då varit vaken i 30 timmar...


Så här dagen efter känner jag mig nästan bakis men förhoppningsvis orkar jag ta mig samman för lydnadsträning lite senare.

Ovido - Quiz & Flashcards