Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Full fart i spårskogen

Av Sofie - 21 juni 2010 12:17

  


Ännu en helg på landet till ända och arbetsveckan drar igång med råge ikväll men något annat än uppvilade kan jag väl knappast påstå att vi är. Finare väder än väntat har vi haft och det blev tom dopp i det stora blå till hundarnas stora glädje.


Vi lägger ganska mycket tid på spårning just nu även om jag kanske borde ägna lite mer tid åt lydnaden eftersom vi snart ska tävla igen... Men det är ju så roligt med spår...! Tristan har jag pressat en del under helgen för att se vad han klarar av i form av spårlängd och på fredagen fick han ett ca 1500 m långt jaktspår och på söndagen blev det väl närmare 2000 m långt jaktspår. När det gäller jaktspår så blir Tristan som ett tåg, han bara slår på nosen och tuffar iväg i en hiskelig fart. Lite problem kan han få när det går för fort men generellt är det väldigt lite tveksamheter i dessa spår. Roligt tyckte storfläcken att det var och visade inga som helst tecken till att vilja ge upp. Fina storfläcken!


På lördagen fick Tristan "vila" med endast ett appellspår. Planen är ju att starta appellen så fort tävlingarna kommer igång igen men jag har inte lagt ett appellspår på länge så jag tyckte det var dags att kolla läget. Tristan plockade pinnar och tog vinklar utan problem och när jag selade av honom efter 300 m såg han märkbart besviken ut. "Redan slut?! Glöm det!" såg han ut att tänka och drog på mitt spår tillbaka hem...


Milo har förstås också spårat. För hans del har vi ökat på liggtiden ordentligt för att han ska få ner nosen vilket har fungerat utmärkt. Han har väldigt mycket spontanintresse för spåret och är förvånansvärt noggran men däremot är han inte så intresserad av grejer i spåret än men det kommer väl tids nog.


Borde väl jobba lite med Milos travande också till utställnigdebuten men det känns så fel att jobba bort hans fina kontakt när han springer...


  


Grattis till Malin och Tjabo som inom loppet av en vecka tagit tre första pris med kanonresultat och därmed fått sin första titel, LP1!!!


Duktiga har även Milos syskon Pippi och Gizmo varit som debuterat i utställningsringen med jättefina kritiker. Grattis!


      

 
 
Maja, Ache & Link

Maja, Ache & Link

21 juni 2010 14:28

Vad kul att spåren går bra, måste ta mej i kragen och lägga lite spår nu i veckan.

Nu har jag inspirerats till massa agilityträning med, så nu får du haka på när vi ska träna!

hörs

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Liza, Lotus&Pax

Liza, Lotus&Pax

21 juni 2010 15:36

Kul att spårandet går så bra! Vi ska försöka ta tag i det där också nu när matte är på benen igen ;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

22 juni 2010 02:07

Gillar bilden där de simmar "i par" härlig!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Camilla

Camilla

23 juni 2010 15:31

Simmar bilden är klockren!
Utställningen kommer att gå kanon! Våra valpar travar och ställer sig ju nästan själva :))

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards