Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Allt och inget

Av Sofie - 28 juni 2010 18:29

  


Midsommarhelgen passerade i en faslig fart men lite mys och hundträning har vi ändå hunnit med. Det blev en midsommar i stan pga mitt arbetsschema men det gjorde faktiskt inte så mycket, trevligt var det ändå.


Mot kvällen på midsommardagen packade vi picnic korgen och begav oss till Översjön ute på Järvafältet och hittade en grillplats vid vattnet precis i kvällssolen. Mysigt värre! Hundarna badade för fullt medan jag och Johan grillade och mös i kvällssolen. Självklart blev det även spårträning för de små liven.


Spårträning blev det även igår innan jobbet och fläckarna går bra nu. Speciellt den stora, det märks att han har kommit igång nu och orken börjar sakteliga öka! Samtidigt som jag är glad över det så är det dock lite jobbigt att behöva lägga så långa spår hela tiden. Tristan blir så besviken om det är för kort. Lyxproblem!


Jag märker att jag inte riktigt prioriterar min träning rätt just nu, jag borde verkligen lägga tid på lydnaden. Det blir så orättvist mot Tristan som får tävla otränad... Jag MÅSTE skärpa mig nu!


Hittade en våg i helgen som visade 10,5 kg med Milo på. Han är nog garanterat fortfarande minstingen i gänget. Undrar hur roligt det kommer se ut på rasspecialen med alla stora kullsyskon och lilla miniMi?! 10 valpar var det visst anmälda... Undrar vilka resterande 3 (?) är?! Oddsen borde iaf vara på Sockervindarnas sida!

 
 
Marie L

Marie L

28 juni 2010 23:26

Är det 7 "sockervindare" som kommer på utställningen? 2 Icebabesvalpar är anmälda, så i såna fall återstår 1 "övrig".....

http://www.123minsida.se/Minos

 
Malin

Malin

29 juni 2010 20:25

Milo kommer vara snyggast av alla även fast han kanske är den minsta! så d så ;)

Vilken härlig bild på badmonsterna :D

http://difloydsfiesta.com

 
Frida

Frida

29 juni 2010 21:15

Vilken härlig badbild=)

http://www.tenghede.se

 
Eva-Britt

Eva-Britt

29 juni 2010 22:54

Oj, det kanske var tur då att vi fått lämna återbud :-), är nog min valp som var den 10:e men då hon fick en elak infektion har hon gått på antibiotika och får tyvärr inte ställas(karens) denna gång :-( Vi kommer som åskådare. Men det hade varit familj ändå :-) min valps pappa är en Real Sugar, halvbror till Tijah, min Elda är alltså halvkusin med sockervindarna :-) Lycka till på utställningen :-)

http://eltonochelda.blogspot.com/

 
Maria&Cash

Maria&Cash

30 juni 2010 01:09

Vad mysig fläckarna ser ut och ha det! Så du hittade vägen ut till översjön. :) Det är mysigt där ute! Och vad lite din lilla korv väger, jag får ångest varje gång jag ställer Cash på vågen :/ Inte så konstigt kanske..
Ska vi försöka ses någon dag du har tid? Har semester den här veckan. Cash saknar brorsan sin!

http://www.marycash.wordpress.com

 
Lotta

Lotta

30 juni 2010 08:20

Då är det Ezili och Milo som är småttingar, hon vägde 10 kg sist jag vägde henne och Milo är ju hane:) Har su trimmat hans "svans" än förrästen? Jag har ångest, vill ju inte klippa fel:P

http://www.bratland.se/lotta

 
Camilla

Camilla

30 juni 2010 09:19

Sånna duktiga simmare. Vi kommer tyvärr inte på specialen,vi får sikta på nästa år ist,då blir det både utställning och lydnadstävling =)

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

30 juni 2010 09:20

Oj vad liten han är, fat iofs verkar det som att Pax krymper, han har inte alls gått upp i samma takt som sina syskon, och han var ju 3:e tyngst när vi hämtade, nu har nästan alla hanarna gått om!
Anmäl till spårtävling ist så gör det ju inget att du kör mest spår, ha ha!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Lotta

Lotta

30 juni 2010 17:32

Nej just det, glömde att Milo var en äkta svanslös:) Äh, domarna ska ju bortse helt från svansen så jag ska nog hålla för Ezilis stump när jag ställer upp henne;)

http://www.bratland.se/lotta

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

30 juni 2010 23:02

Ja, det verkar ju logiskt att han växer i sin takt helt enkelt, och sunt också ;) Undrar om han kommer bli mindre som vuxen...Ska bli spännande att se, hoppas Pax inte blir så stor han heller!
Ja det var verkligen en toppen-midsommar i år!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards