Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Irriterad

Av Sofie - 1 juli 2010 13:38

Det blev ingen bil den här veckan heller... Nu var det tydligen en del som var beställlningsvara som de var tvungna att byta... Det känns som att mekanikerna inte direkt haft bråttom med vår bil trots påtryckningar och när de väl satte igång så visade det sig att det var lite mer komplicerat att laga den än vad de trodde från början. Blir så less på mekaniker som bara maskar!


Igår var vi en sväng till Malin och tränade tillsammans med Linda och Madde. Tristan var taggad och bjöd på sitt jämfota hopp till ställande... Roligt ser det ut och gullig är han, Tristan försöker ju lite extra när han gör så, men det går ju tydligen hårt åt poängen... När det är dags, får det nog bli ett "tradionellt" ställande för Milo. Hopp-stå för en aussie kanske inte var helt optimalt. Ett större problem är linförigheten, utan koppel helt ok, med koppel attityden i botten...


Nu är jag långledig så vi rymmer till landet ikväll. Milo ska få sig ett bad innan vi åker med förhoppning att han håller sig någorlunda ren tills på söndag...! Optimist, javisst!

 
 
Marie L

Marie L

1 juli 2010 15:05

Ha det så skönt, vi ses på söndag!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Nathalie

Nathalie

1 juli 2010 16:50

Optimism är bra, det gillar jag... Jag har hört någon gång att en optimist är en hög pessimist med hybris - kan nog stämma! ;) ...Och ja nu närmar sig äventyret med stormsteg. Klart vi ses på lägret, hörde av Malin häromdagen att du, Johan och fläckarna också kommer att campa - välkommen i husvagnsgänget! :)

http://www.entjejenhundenhusvagn.se

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

1 juli 2010 21:41

Ha ha, jag ska ha hopp-stå definitivt, jag struntar i poängen (sen så ska ju inte Pax tävla nån lydnad heller , ha ha!) Okej, man ska tro på det man gör, Pax är ren i max en timme tills vi går ut eller så ;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

1 juli 2010 23:13

Förstår irritationen över bilen! Frustrerande att det ska ta sådan tid, och att de verkar så slappa! På dem bara, tillslut orkar de nog inte höra ert tjat mer ;)

Jag kommer till rasspecialen, det är planen! Tänkte försöka vara där tidigt så att jag får se Malins uppvisning. :)

http://eskil-isak.com

 
Marie L

Marie L

4 juli 2010 20:50

GRATTIS till fina resultat idag, 1:a pris i lydnadsettan med Tristan och förstapris och HP/bästa hane med Milo.....inte illa!

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards