Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Milo 5 månader

Av Sofie - 20 juli 2010 21:30

Även om blogginläggen lyser med sin frånvaro så ligger vi inte på latsidan. Vi leker, tränar, myser och för Milos del växer. Hela 5 månader har den lilla galna hunden hunnit bli och från att ha varit en liten liten ulltuss börjar han bli riktigt stor nu. Han växer fortfarande ganska jämt och fint och kanske kanske finns det hopp om att han växer i sina stora tänder...!


3 månader har alltså lillfläcken nu bott hos oss och om jag tidigare tyckt att Tristan är lite tokig så är Milo skvatt galen. Det finns ingen hejd på honom och det är svårt att inte skratta åt hans framfart, för han har ändå en viss charm när han ställer till djävulskap...!


  

  


I helgen ville inte vädret visa sig från sin bästa sida så jag och Johan tog tillfället i akt att fixa lite hemma och nu äntligen börjar vår lägenhet se ut som det hem vi vill ha. Glad är jag!


För Tristans del borde jag egentligen nöta på framförgåendet då jag anmält oss till appellen framöver men pga värmen så har han fått vila lite och istället har vi gått tillbaka till lite grundträning som blev så uppenbart att jag slarvat med efter att ha läst några sidor ur "Från valp till stjärna". Skäms gör jag, så nu gör vi om och gör rätt.


Milo ska nog få springa vänstervarv någon gång till innan han blir alltför gänglig, där får man till skillnad från lydnanden iaf rosetter (förhoppningsvis)! Annars jobbar vi mycket med att hitta rätt attityd i lek och träning då Milo gärna gasar på lite väl mycket ibland. Ett riktigt STORT framsteg vi gjort är uppbindningsträningen där vi nu äntligen kommit så långt att Milo allt som oftast sitter tyst trots att Tristan busar och leker!


 
 
Frida

Frida

21 juli 2010 06:44

Vad tiden rinner iväg! ÅÅåå vad fin han är=)

Jag bor i Nynäshamn, vet ej vart du befinner dig?
Hade varit kul att ses men jag har ingen bil med mig upp så tyvärr kan jag inte ta ig så långt!

http://www.tenghede.se

 
Marie L

Marie L

21 juli 2010 09:48

Hej! Vilka fina bilder på snyggingen (jag lånar om jag får?) Ha det gott nu och träna på duktigt (efter bokens tips:-)) själv har jag inte kommit så långt än i boken.....(bra att skylla på kanske?)

http://www.123minsida.se/Minos

 
LIZA; Lotus&Pax

LIZA; Lotus&Pax

22 juli 2010 10:17

Oj, vad härligt att det funkar med uppbindningen, det gör det INTE på Pax, han vrålar som en besatt! Däremot funkar det numer att han fortsätter kampa med sig grej trots att Lotus kampar precis bredvis med en annan. Vi började med apportering igår, satan vad han vill äga grejen själv...*PUST*

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

24 juli 2010 21:43

Fina lillfläck!! Uppbindning....menar du att man kan binda upp vovven och lämna honom?? ;)
Skrik å panik säger jag bara....men vi tränar på =))
En tur till Sälen låter trevligt,då passerar ni ju min by på vägen :)

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards