Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Slagna hjältar

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.


  


Veckan började med regn men vädret tog sig och vi fick njuta av fina solnedgångar och varma dagar.


  


          


Runt torpet finns en del kalhyggen där vildhallon fått fäste och nu fanns i överflöd. Även Milo uptäckte tjusningen med hallonen och lärde sig snabbt att rensa buskarna själv. Dock var det inte endast hallon som föll lillfläcken i smaken utan även svart vinbärsbusken på tomten fick påhälsning så fort vi vände ryggen till.


Milo skaffade sig såklart också andra färdigheter under landetvistelsen och bland annat hade han talang för simhopp. Tydligen var det jättekul att hoppa från bryggan och det var svårt att få stopp på det lilla sjöodjuret. Hopp i för att skynda sig upp och hopp i igen...


          


Mot slutet av veckan kom Malin och Robin med sina hundar för att njuta av lite lantlig frihet tillsammans med oss. Hundarna levde livet och den stora överraskningen var att farbror schnauzer och Tjabo hittade varandre. Det hade jag aldrig trott.


Semestern avslutades med lite vallning så grabbarna är nu helt utslagna. Först en vecka på landet och sedan en sväng i vallhagen, det sover man gott på!

 
 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

9 augusti 2010 15:59

Tokig valp du skaffat dig! Du har väl kollat på farfar Haydens sida på en av bilderna längst ner, vissa likheter finns ju...
http://roanoakaussies.com/hayden.htm

http://www.sugarwinds.se

 
CCC

CCC

10 augusti 2010 09:16

Fina bilder från landet!

http://chenin.se

 
Mari & Riva

Mari & Riva

10 augusti 2010 14:58

Riva also loves jumping from dock to swim :-)

http://marin.loukku.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Av Sofie - 20 juli 2010 21:30

Även om blogginläggen lyser med sin frånvaro så ligger vi inte på latsidan. Vi leker, tränar, myser och för Milos del växer. Hela 5 månader har den lilla galna hunden hunnit bli och från att ha varit en liten liten ulltuss börjar han bli riktigt stor...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards