Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Vilken dag!

Av Sofie - 4 juli 2010 22:36

Jag har så duktiga och fina fläckar!


Tidigt i morse styrde vi kosan mot Eskilstuna och rasspecialen, det var lydnad för Tristan och utställning för Milo som stod på schemat.


  


Lydnaden var först på tur och för första gången i vår (korta) tävlingskarriär fick vi vara med om en helt lugn platsliggning vilket kändes jätteskönt! Tandvisningen som följde gick också jättebra, Tristan satt som ett litet ljus och rörde inte en fena. Lycka!


Platsliggning: 10

Tandvisning: 10

Linförighet: 7,5

Läggande: 7,5

Inkallande: 8

Ställande: 9

Apportering: 8

Hopp över hinder: 10

Helhet: 9

 

Summa: 173 poäng

 

Jag är väldigt nöjd med Tristan insats, han gick över förväntan i värmen och även om det idag krävdes några dubbelkommandon där det normalt inte brukar behövas och intensiteten inte var på topp så känns han riktigt stabil just nu. Om jag bara lyckas hålla nerverna i styr framöver så borde inte ett tredje och sista 1:a pris vara något större problem.


  


Milos debut i utställningsringen gick strålande. Han skötte sig jättefint och klarade av att hålla fokus på mig trots att de andra valparna sprang före och han stod snällt stilla när domaren klämde och kände igenom honom ordentligt. Det visade sig att Milo var en snygging och blev bästa hanvalp med HP av fyra. Dock kunde han inte peta Pippi från tronen som snodde åt sig BIR-valp men glada över den stora BIM-rosetten är vi ändå minsann. Vem hade anat att mini Milo skulle sköta sig så bra?!


Söt hanvalp. Fint huvud och uttryck. Korrekt valpbett med stora tänder. Mycket bra ögon. Välplacerade öron. Tillräckliga vinklar fram, utmärkt bak. Fin bröstkorg för åldern. Välslutna tassar. Rör sig mycket väl för åldern.

Domare: Anna-Lena Munkvall


Förutom alla roliga framgångar så var det förstås roligt att träffa Milos syskon med mattar som var på plats och allt annat löst aussiefolk, men det blev en lång dag i värmen och nu är jag hundarna trötta.


Som sagt, vilken dag! Glädje!

 
 
Malin

Malin

4 juli 2010 23:20

Ni var sååå duktiga idag, och favoritTristan förtjänar massa gott som orkade hålla på i värmen! (och du med sofie såklart!)

Det är ju inte för intet som Milo kallas SnyggMilo ;)

Ett jättegrattis till er!!!! Vi är så glada för er skull!! wohoo!

http://difloydsfiesta.com

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

4 juli 2010 23:38

Ja duktiga fläckar har du! Grattis till era fina resultat idag!
Visste väl att Milo skulle bli nått extra, han har ju varit mig kär hela tiden, så liten och så otroligt söt! Kul att domaren ville hålla med om det.

http://www.sugarwinds.se

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

4 juli 2010 23:40

Åh vad skoj att det gick bra m båda grabbarna, grattis! Jsha, nu har du en utställningshund också, ha ha!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

5 juli 2010 00:12

GRATTIS till fina resultat idag, 1:a pris i lydnadsettan med Tristan och förstapris och HP/bästa hane med Milo.....inte illa!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Nathalie

Nathalie

5 juli 2010 06:35

Sagolika bilder! Vad roligt att det gick så bra för båda fläckarna, en röd snygging och en blå dukting. ;) Stort GRATTIS till er alla tre och hoppas nu resan hemåt går lika bra som dagens tävlingar!

http://www.entjejenhundenhusvagn.se

 
Frida

Frida

5 juli 2010 10:12

Massa Grattis från oss=)
Kul att ses!

http://www.tenghede.se

 
Camilla

Camilla

5 juli 2010 10:21

Supergrattis till fläckarnas fina insatser idag!
Vilken debut för lillfläck,han passar i den stora rosetten :)
Vilken fin kritik...nu blir jag tårögd igen ;)

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
åsah

åsah

5 juli 2010 13:00

Grattis igen! synd att de ordnat så dåligt, för hade jag vetat att samlingen skulle vara sent (eller inte alls) så hade jag ju kommit och tittat!! skoj att det går så bra för er och kul att träffa den lille..

http://vazyaila.wordpress.com

 
Vanessa

Vanessa

5 juli 2010 23:34

STORT GRATTIS!!!

http://singha-flame.webb.se

 
Maria&Cash

Maria&Cash

7 juli 2010 16:57

Vilka duktiga fläckar du har! Guds så skönt att ni fick vara med om en lugn platsliggning och så himla kul att ni tog hem första priset! :)

Och sen så söta lilla Milo, jag visste att ni skulle fixa det här! :D Jätte GRATTIS till dig och fläckarna!

http://www.marycash.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards