Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Sofie - 9 juli 2009 12:46

Nu börjar det snart dra ihop sig för mig att bege mig till jobbet. Egentligen skulle jag ha packat så jag är startklar när jag kommer hem från jobbet imorgon, men som vanligt har jag hittat andra "viktigare" saker att göra under morgonen.


Vi ska nämligen åka till landet en sväng i helgen och det ska bli riktigt skönt. Vi har ju knappt varit där i år så landet-abstinensen är stor. Jag har till och med redan funderat ut alla spår jag vill lägga, med svårigheter och underlag...


Något jag faktiskt fått gjort under morgonen är ett intensivt lydnadspass med aussiemonstret under ett av de korta regnuppehållen.


Började med platsliggning som gick utmärkt. Inga krypförsök, 40 m och 6 min! Han var riktigt taggad när han förstod att det var träningsdags så jag ville se om han klarade av att behärska sig såpass att han klarade att börja med platsen och det gick ju bra.


Fortsatte med fotgående som verkligen har lossnat nu. Jag vågar inte pressa honom för långa sträckor ännu men han klarar nu av utebliven belöning för dåligt utförande med att försöka ännu mer, istället för att tappa motivationen som tidigare.


Hade en plan för att jobba med tugget på apporten som dykt upp, men idag var allt som det skulle igen. Inget tugg?!


Avslutade med framförgåendet och för första gången kände jag att Tristans hjärna tänkte framåt. Lite väl fort kanske, men ändå framåt!

Ovido - Quiz & Flashcards