Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Sofie - 15 juli 2009 22:32


Nyss hemkommen från lydnadsträning med Malin och Linda är nästan det första jag gör att sätta mig framför datorn, "som vanligt" skulle Johan säga. Johan tycker nog att jag stundtals är fastklistrad vid datorn, men jag tror inte riktigt att han förstår hur "viktigt" det är att uppdatera bloggen och förstås läsa alla andra bloggar som finns på "läslistan".


Det var som sagt lydnadsträning som stod på schemat ikväll, Malin Hamners BK hade nämligen inofficell lydnadstävling.

 Jag försöker passa på att träna så mycket som möjligt under tävlingslika förhållanden för att även lyckas få dessa situationer roliga, men idag gick det väl inte kanonbra. Monstret var något ofokuserad och lade väl inte direkt ner sin själ i arbetet, men jag ser ju hellre att det går dåligt på träning än på tävling (känns lite konstigt att jag tar det hela med ro, har jag blivit sjuk?). I vilket fall bryr han sig inte längre om den som kommenderar och det är ju framsteg bara det!


Vi har iaf möjlighet till revansch imorgon. Jag är ledig och Malin har semester så tanken är att det blir en tur ut till skogen för lite spårande under dagen. Annat på schemat är ett besök på det hunddagis där Tristan troligen ska börja till hösten, spännande att se hur det ska gå...

Ovido - Quiz & Flashcards