Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Sofie - 27 maj 2009 20:55

Det blev mycket lydnadsträning idag. Körde först ett förmiddagspass med fotgående, platsliggning och apportering. Platsliggningen gick riktigt bra, jag pressade honom på sex min varav 1 min var på 20 meter. Det kändes konstigt nog mer stabilt ju längre bort jag stod men det är väl bara bra antar jag. Apporteringen går också framåt nu, inga tassar på apporten vid upptaget! Däremot om han råkar slå i mig med apporten vid ingången så sätter han sig snett så det får vi träna mer på.


Till kvällen blev det en sväng till klubben med Anna för skottträning. Vi snackade ihop oss lite om träningen inför apellstarten som numer faktiskt har ett datum (läskigt!). Tränade med kommendering samt tre hopkedjade moment på raken. Tristan verkade inte ha några större problem med utebliven belöning mellan momenten däremot var det svårt att låta bli Anna som kommenderade. När jag nejat honom för detta vågade han inte riktigt utföra momenten på kommando "jag hade ju sagt nej". Apporten blev han också tveksam till för det var ju inte hans.

Så det jag tar med mig efter kvällen är:

- Träna mycket med kommendering

- Låna alla andras apporter


Nu är jag helt slut, har lyckats dra på mig en dunderförkylning. Kan inte minnas senast jag var såhär förkyld... Stackars mig...

Ovido - Quiz & Flashcards