Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Sofie - 3 maj 2009 17:57

Efter en välbehövlig dusch laddar jag nu inför den kommande veckan som innehåller trassel med hundvakt och bil, dugga och förstås det läskiga praktiska provet... Men det är vad som komma skall, det som varit är en härlig helg på landet.


Tristan blev helt överväldigad när vi kom fram. Han kunde ju inte bara springa fritt som han ville, det fanns en hund där också! Det tog en stund av fredagen innan aussiemonstret förstod att man inte behövde terrorisera Frasse hela tiden utan man kunde faktiskt ta det lugnt utomhus också. Ingen skulle ju stoppa in honom i bilen och åka hem igen...!


Vädret har varit kanon vilket mina ömmande axlar och stoppljus till näsa kan vittna om, det gjorde också förstås att timmarna mitt på dagen mestadels spenderades vilande i solstolen för matte och i skuggan för hundarna.

Aktiviterna i form av spårträning blev förlagda till kvällarna i en betydligt mer behaglig arbetstemperatur.


Och hur gick det då? Jo, tempot i spåret börjar bli betydligt bättre och han blir mer och mer noggrann, men något som får mig att klia mig i huvudet är pinnarna. I nästan alla spår har Tristan på sista tiden missat en pinne, oavsett om det funnits 6 st eller 2 st i spåret...


Nu är det väl egentligen dags att börja plugga en stund... Kanske ska jag packa upp landet väskan först...

Ovido - Quiz & Flashcards