Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Sofie - 20 maj 2009 11:00

Nu äntligen har vi internet igen! Det är lustigt hur "lost" man känner sig utan tillgång till internet, man kan verkligen inte göra någonting. Hur gjorde folk innan denna revolution kan man ju undra?!


Det har hänt mycket de senaste dagarna, vi har ju nämligen flyttat. Hela lördagen gick åt till att bära, bära och åter bära. Ett stort tack till Johans familj som så snällt hjälpte till, ffa till Andreas som sprang tre vändor på den tid vi andra bara hann en! Även lillasyster Emelie offrade sig att bära några vändor (hade mor lilla mor möjligtvis mutat henne?).

Detta var vår tredje flytt på två år så nu får det räcka för ett tag framöver och om det ska bli aktuellt med ytterliggare en flytt ska det nya huset ha hiss, det är ett krav!


Tristan har mitt i allt tumult skött sig utmärkt. I fredags följde aussiemonstret med till livgardet och låg och sov mitt bland hundratals människor och spelande orkester. Även under värsta flyttkaoset har han legat och vilat utan problem. Tänk om han kunde ta med sig den attityden även med andra hundar närvarande...


I måndags var vi och tränade som vanligt. Jag kan meddela att ha en uttråkad hund sedan helgen gör under för fotgåendet! Vågade mig även på en platsliggning efter lite velande. Det har ju inte gått så bra på sista tiden så jag har avstått platsliggningen ett tag, men i måndags var han jätteduktig. Inget kryp och inget försök till att resa sig!


Nu är det väl bäst att fortsätta plocka lite här i lägenheten alternativet är att jobba med mitt projektarbete som för den intresserade har frågeställningen "Behöver alla patienter med akut lungemboli läggas in för övervakning och behandling på vårdavdelning eller kan vissa skickas hem direkt från akutmottagningen med behandling och poliklinisk uppföljning?"

Ovido - Quiz & Flashcards