Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Sofie - 25 maj 2009 22:06

Idag var det förstås dags för måndagsträning med Anna och Malin. Jag bestämde mig för att promenera till klubben som vi gjort flera gånger tidigare, men just idag var det kanske inte världens bästa idé. För det var varmt... Svetten lackade efter en timmes promenad i solen så det blev till att vila i skuggan ett tag innan vi kunde ta itu med träningen.


Jag testade en ny sak idag när vi tränade på fotgåendet. Jag lade Tristan och så fick han vänta medan jag gick omkring för mig själv. När han väl fick kommando att komma in fot sprang han som en oljad blixt och bjöd på ett (i mina ögon) underbart fotgående med riktigt härlig attityd. Jag måste verkligen erbjuda fotgående i varierande situationer för det tycks vara nyckeln till Tristans attityd.


Jobbade också mycket med apporteringen idag och då ffa själva upptaget. 8/10 gånger tar han apporten direkt med munnen och resterande två kastar han sig med tassarna först. Valde att göra så att jag kastade apporten, lät honom sitta kvar så jag kunde gå fram till apporten för att sedan ge kommandot. Detta gjorde att jag snabbt kunde ta apporten ifrån honom när det blev fel och jag tror faktiskt att ett litet fragment till pusselbiten kom på plats.


I övrigt tränade jag mycket stadga både i liggande och i sittande. Provade att använda mig utav externbelöning som jag tycker fungerade bra. Jag har inte använt externbelöning så mycket tidigare men jag gillar det och ska försöka föra in det i vår träning mer och mer, Tristan är ännu inte riktigt på det klara med vad det innebär.


Sammanfattningsvis tycker jag att det var ett lyckat träningspass. Nöjd och glad lämnade jag för en gångs skull klubben! Rent generellt känns det som om saker och ting börja släppa nu, Tristans fokus är tillbaka och det känns roligt igen.


Passade även på att försöka övertala Malin och Anna till en gemensam apell debut, de var inte helt övertygade men det finns gott om tid för fortsatta "pepp-talks"!

 

 Aussiemonstret är hjälpsam som vanligt. Det är inte lätt att spika när det helt plötsligt är en nos mellan spik och hammare...


Ovido - Quiz & Flashcards