Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Sofie - 12 maj 2009 22:50

Idag kom Frasse på besök till Tristans stora glädje. Det är meningen att Frasse ska stanna tills imorgon men om de sköter sig och låter mig plugga så behåller jag gärna Frasse en extra dag. Tyvärr har det blivit alldeles för lite schnauzer tid på sistone och jag saknar den lilla gubben.


Det blev en tur till hundgården på en gång så dem fick en chans att busa av sig. Tristan trodde nämligen att man kunde göra det inomhus och som det ser ut hemma hos oss just nu är det endast bäddat för katastrof. Det står kartonger och grejer precis överallt inför den stundande flytten och gångutrymmet är minst sagt begränsat. Det känns nästan som om man skulle höra hemma i det där städprogrammet på TV... Rent hus...


Något jag inte förstår mig på bara är ett nytt beteende Tristan har börjat med. Han ska slicka på Frasse överallt och låter man honom hålla på kan nästan tro att man doppat Frasse i badet. Han slutar om man säger till men så fort man vänder ryggen till börjar han igen. Det känns nästan lite maniskt, som om han bara inte kan låta bli, och när man säger till honom sjunker han ihop och blir väldigt ynklig (lite "jag vet att jag inte får men jag kunde inte hjälpa det" uppsynen). Det är bara Frasse han gör så här på och Frasse säger inte ifrån... Kan detta möjligen höra ihop med hans hormoner? Förbryllad blir jag i vilket fall.

Ovido - Quiz & Flashcards