Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Sofie - 8 maj 2009 09:57

Imorgon är den första förträffen inför räddningshundskursen och även om jag så gott som bestämt mig för att inte gå kursen så vill jag gärna gå på förträffarna. Jag ser det som en chans att få lära mig mer om min hund, hur jag lär mig läsa honom och få personlig feedback omkring vad jag ska tänka på i vår träning för att utveckla vårt samarbete. Med andra ord så tror jag att det kan bli en spännande dag.


Samtidigt är det en "träningsträff" imorgon som jag väldigt gärna skulle vilja gå på... Vad ska man välja?!


Dagens aussiemonster historia blir från igår kväll. Jag och Johan sitter i soffan och slappar när Tristan kommer med en mycket fin strumpfläta som han hittat i min ryggsäck (?!). Den ska ju förstås visas upp och en mycket nöjd liten aussie viftar på hela kroppen... Svansen slår då ut två tomma colaburkar på bordet och jag hinner precis tänka "vilken tur att han inte har en labbesvans för då hade det fyllda glaset med cola vält" när jag ser hur svansen gör en ny vända över soffbordet och vad händer? Jo, cola över hela bordet varvid min mobil och fjärrkontrollen till Johans älskade förstärkare dränks... Jag kan meddela att man står inte högt i kurs hos Johan om man utsätter hans förstärkare för olovliga knapptryck ( = jag) eller colabad ( = Tristan).


Nej, nu måste jag iväg och bli bedömd i mitt praktiska förfarande som kandidat. Läskigt! Håll tummarna!

Ovido - Quiz & Flashcards