Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Mutanten

Av Sofie - 24 juni 2009 12:21

Tristan passar på att vila på balkongen innan solen kommer...


Igår under springturen fick jag veta att jag är ägare till en mutant...

Vi sprang förbi några killar som höll på med en fotboll. Tristan blev såklart jätteintresserad och sträcker sig i kopplet, varvid en av killarna ropar till sin kompis "Akta dig, hunden vill ha bollen!". Kompisen vänder sig lite slött om och när han får syn på Tristan är hans ögon på väg att hoppa ur sina hålor. Han kastar sig bakåt och säger "Shit vad är det där för något? Värsta mutanten!"


Jag tycker det är lika roligt varje gång alla dessa "tuffa" killar blir rädda för supersnälla Tristan. Dem skulle bara veta att mutantens hemliga vapen är att slicka sina offer till döds...!


Det är riktigt mycket fåglar nu vid sjöarna och eftersom folk tycker att det är roligt att mata dessa obehagliga och ilskna djur så blockerar dem vägen lite överallt. De flesta fåglarna har vett att flytta på sig (under protest med fräs och spott) när man kommer men igår var det en dum gås som ansåg sig bättre än alla andra. Tack och lov hade Johan snabba reflexer som han hindra Tristan att ta den planerade gåstuggan...

Jag sprang bakom pojkarna och ser i slow motion hur Tristan vrider huvudet och öppnar gapet för att fånga gåshalsen mellan tänderna, i min hjärna var blodvite ett faktum, men Johan var snabbare som tur var. Dumma fågel som inte flyttar på sig. Jag förstår att Tristan kände sig frestad, den var ju i stort sett serverad, allt han behövde göra var att vrida huvudet åt sidan så nådde han den.


Jag tror att om vi ska valla får vi nog undvika fjäderfän...



 
 
Lisa

Lisa

24 juni 2009 23:15

Klart Tristan ville rädda husse och matte från de där djuren. ;)

http://www.eskil-isak.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards