Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Sofie - 14 juni 2009 21:33

Det blev en tur till Järvafältet även denna dag och jag kan konstatera en sak. Det finns två typer av människor som inte stoppas utav hällregn, hundägare och sportfiskare. Då vi tyckte att det räckte med allt vatten på land så fick fiskarna ha sin sjö ifred och vi begav oss in i skogarna för lite spårande.


Idag blev det ett ca 600 m långt spår med 3 apporter + leksak. Av fredagens förvirring vid påsläppet syntes inte ett spår och Tristan tog det direkt (bra för Johans självförtroende som höll i linan även denna dag).

En stor del av spåret gick över en bergshäll med flera vinklar så aussiemonstret fick jobba ordentligt. Det blev väldigt tydligt att berg är svårare för helt plötsligt kan man följa Tristan i lagom fart utan att bromsa. Han kämpade på bra över berget men typiskt nog låg pinnen på det enda stället där det strulade och det blev en miss.

Jag blev lite orolig att han skulle tappa motivationen när det pga den missade pinnen blev väldigt långt mellan pinne 1 och 3 men som vanligt oroade jag mig i onödan. Ett exempel på aussiemonstrets starka motivation är att han vid avlämmande av en pinne valde att fortsätta spåra istället för att ta en tugga med korv...


Genomvåta åkte vi hem nöjda och belåtna med dagens arbete. Han är så duktig mitt lilla monster!


Imorgon är det dags för mig att bege mig till jobbet för första gången denna sommar. Det känns lite konstigt att jag inte längre ska spendera dagen med Tristan nu när jag varit hemma heltid med honom i nästan 3 veckor. Samtidigt ska det bli roligt att jobba lite igen och ffa tjäna pengar.

Ovido - Quiz & Flashcards