Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Sofie - 8 juni 2009 21:37

Tristan fick idag en del av sin frukost i den lilla blå aktivitetsbollen. Jag har nog aldrig riktigt förstått grejen med denna tingest för så särskilt lång tid tar det inte för det lilla monstret att få ut det som gömmer sig där inne, inte heller blir han det minsta trött av denna blåa boll. Däremot tycker Tristan att den är rätt rolig, maten tar nämligen aldrig slut. Det går ju inte att proppa i hela ransonen samtidigt så han vet att när bollen är tom får man påfyllning om man tar med sig den till matte.

Det lilla aussiemonstret förstår inte att han får precis lika mycket mat som vanligt och man riktigt ser hur han känner sig som "pojken med gludbyxorna" (för er som kommer ihåg denna serie). Denna outtömliga källa med mat...


Morgonpromenaden blev idag förlagd till Hagaparken där det genast blev spännande. Det var nämligen så att när vi svänger in i skogen ser jag plötsligt hur något liksom fladdrar till, jag stannar och ser hur någon har spänt upp en väldigt diskret grön tråd i huvudhöjd. Nedanför denna tråd ligger en stor fisk utan huvud, typ laxstorlek fast en annan form.

Lite äcklad och något konfunderat fortsätter jag in i skogen och följer den gröna tråden tills min fantasi totalt skenar iväg och jag bestämmer mig för att det är nog bäst att fortsätta på den planerade morgonturen med hänsyn till min mentala hälsa.

Man undrar ju vad f*n det där var fär något? En stor fisk och en lång diskret lina i huvudhöjd mitt i skogen i Hagaparken? Den som vet får gärna berätta för mig och min vilda fantasi.


Annars har det inte varit så spännande idag. Tränade lite på bakgården då det inte var någon som kunde följa med till klubben. Tristan fick rejäl störning utav fåglar som retade honom under platsliggningen men det klarade han galant. Fortsatte också traggla apportingångar och fotgående, men i ärlighetens namn blev det mest lek...


I övrigt kan jag meddela att Tristan planerar att bli nakenhund till sommaren. Han fäller något fruktansvärt just nu och det känns som om jag har kammat bort halva hunden bara idag.


Till sist ett tack till Malin för dagisrecensionen! Hundens Hörna är ju det dagis som logistiskt ligger bäst till och det känns ju alltid bättre med info från någon som inte jobbar på plats.

Ovido - Quiz & Flashcards