Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Sofie - 23 juni 2009 19:23

Har en ledig dag idag så jag passade på att cykla till Hagaparken med Tristan för lite passivitetsträning och solnjutning. Jag har ju varit lite slarvig med att passivitetsträna utomhus på sista tiden (mer än på klubben då förstås) men det lilla aussiemonstret var jätteduktig och klarade av att ligga lös trots passerande hundar och småbarn.


Efter ett par timmar när vi började känna oss nöjda körde jag några snabba lydnadsmoment och en platsliggning med springande småbarn som störning. Tristan har tydligen fått för sig att det lönar sig att lägga sig ner och slänger sig på backen mitt i fotgåendet eller om jag står i utgångsställning för länge. Hur jag lyckats skapa detta har jag ingen aning om men det positiva är att han åtminstonde lägger sig snabbt. 


En del hårvård har vi också hunnit med. Tog fram trimsaxen och klippte lite på öronen och svansen, jag hade ingen större aning om vad jag sysslade med så vi får se vad Malin och Camilla tycker (de är ju rätt snabba med saxen).Sedan tog jag fram det lilla underverket, japp det stämmer, jag har köpt en furminator. Efter outsinligt håravfall från den prickiga fick jag nog och vet ni vad? Den fungerar ypperligt! Det enda som oroar mig är att mitt hårmonster kommer bli ett nakenmonster...


Tanken nu är att det ska bli en liten springtur runt sjöarna när Johan kommer hem men just nu är jag så fruktansvärt trött att det är en kraftansträngning att blinka, så vi får se hur det blir med det.

Ovido - Quiz & Flashcards