Alla inlägg den 15 april 2010

Av Sofie - 15 april 2010 11:18

     

Idag är ingen vanlig dag för det är Tristans födelsedag! Hela 2 år har det lilla monstret hunnit bli, vart har tiden tagit vägen?!


Igår blev det lydnadsträning med Anna och Malin på min och Annas "privata" lydnadsplan. Tristan började riktigt bra men en kort stund in i fotgåendet börjar fokusen skifta... Jag känner verkligen att jag inte kommer någon vart... I övriga moment är han med mig och vill men så fort vi tränar fotgåendet så vill han inte. Känner att jag står stampar och frustrationen byggs på! Något som gick chockerande bra var framförgåendet, riktigt rakt och snyggt!


Maria och lilla Cash kom förbi när vi tränade och effektiviteten sjönk såklart drastiskt med en söt liten valp närvarande. Milo hade fått stanna hemma med Johan så det blev inget bus för bröderna. Vill passa på så mycket som möjligt att låta både stor fläck och liten fläck ha egentid med mig och Johan.


Introducerade klickern för Milo idag och började klicka lite smått för ögonkontakt. Han fattade ganska fort även om det var svårt att slita sig från handen med godis. MiniMi är nämligen totalt mattokig, har redan gjort ett försök att sno min macka. Snabb som tusan var han! 


Annars tar vi det ganska lugnt med träningen så här i början och vi fokuserar just nu på att få vardagen att fungera och att helt enkelt bygga en bra relation mellan oss. Vi skyndar långsamt helt enkelt!

Ovido - Quiz & Flashcards