Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Det lilla aussiemonstret & miniMi

Av Sofie - 12 april 2010 21:08

  


Första natten har gått rätt så bra faktiskt. Det var lite pipigt och jobbigt när vi skulle sova men efter lite övertalning från Milos sida fick han krypa nära Tristan och somnade. Kl 5.30 var natten tydligen slut, efter en snabbkiss levde han rövare när han kom in igen. Lagom tills att han somnade om ringde min klocka...


Idag har vi också varit tvungna att påbörja koppelträningen till Milos stora förtret. Nu har nämligen lilla miniMi avancerat från att springa fram till alla som sitter på huk till att springa fram till vem som helst och fort går det... Tänk att de små valpbenen kan springa så fort när man får syn på något spännande!

  

Annars kan jag meddela att i miniMi bor det tydligen en mördarhund. Från att ha gått och nosat för sig själv till fullskalig attack i byxbenen på 2 sek. Han drar, sliter, morrar och har sig. Får han bara med sig byxan i bettet, tar han omtag så att han säkert får med sig lite kött i tuggan. Försöker man då pilla loss honom sitter han helt plötsligt i armen istället, inte i tröjan i ARMEN.


Tristan börjar så sakteliga vänja sig vid lillebror. Det är lite jobbigt att helt plötsligt behöva dela all uppmärksamhet men han börjar upptäcka att lillebror faktiskt går att leka med även om det inte är lika mycket "fräs" i honom som i moster Moa.


Tänkte också bjuda på 8 v bilder på Milo. Att Sanna orkade göra detta med 11 valpar är imponerande!

  

Var kom de här jätteöronen ifrån?


  


  

 
 
Malin

Malin

12 april 2010 21:46

Duktig Sofie! Jättefina bilder!!!
Han är ju bara för söt...

Otroligt gullig bild på Tristan och Milo!

http://difloydsfiesta.com

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

12 april 2010 22:13

Härligt med 8 veckorsbilder!

http://www.sugarwinds.se

 
Maria&Cash

Maria&Cash

12 april 2010 22:14

Vilka fina 8 veckorsbilder! :)
Vad sägs om att ses en stund i morgon? Kan ni?

http://www.marycash.wordpress.com

 
Camilla

Camilla

13 april 2010 07:46

Snygga bilder!!
Gizmo har varit såå lugn och försiktig av sig sen vi kom hem. Det börjar släppa....just nu är han i full gång med att döda fällen som han ligger på i köket =)
Låter så läskigt när han morrar....;)

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Liza, Lotus&Pax

Liza, Lotus&Pax

13 april 2010 09:59

Kul att det går bra, tror att Tristan och Lotus kommer fatta "nyttan" med småbröder när de väl blir lite äldre ;)
Jättefina 8v bilder, men jag fattar inte hur du fick hunden att stå stilla så länge? 8v bilder på Pax får bli när han sover, ha ha!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

13 april 2010 11:53

Jaså du tycker det....ja jag förstår vad jag har att vänta--Hjälp! (det är ju i alla fall fint väder)

Ha en bra dag vi hörs

http://www.123minsida/Minos

 
Ingen bild

Marie L

13 april 2010 11:54

Kan jag "låna" fina ståbilden på Milo?

 
CCC

CCC

13 april 2010 21:19

Milo är världens minsta MiniMo

http://chenin.se

 
Marre

Marre

13 april 2010 23:12

Det är inte valpar ni har köpt! Det är pirayor... Berättade inte Sanna det?
Men lite vilja är bra för framtiden!

http://www.marrenaas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards