Alla inlägg den 24 september 2009

Av Sofie - 24 september 2009 20:11

Idag bjöd jag monstret på lite hemmaträning. "Hopp-stå" börjar verkligen arta sig och han har nu förstått kommandot så pass bra att han kan genomföra det oavsett i vilken vinkel jag står, så nu har det blivit dags att börja jobba på att stå still även efter hoppet. Jag behöver också ta tag i läggandet, jag har pausat lite med den träningen då jag inte lyckas klura ut hur jag ska få till ett snabbare läggande. Han liksom "ålar" sig ned hur jag än lockar och pockar, så tips och idéer mottages tacksamt!


Imorgon levereras vår efterlängtade nya soffa, dock två veckor tidigare än vad som var sagt och eftersom vi (som vanligt) segat med att lägga ut vår gamla soffa på blocket sitter vi nu snart med två stora soffor. Hur vi ska få plats är en fråga för gudarna...

Den nya soffan är tänkt att komma med hundförbud (i ett modigt ögonblick valde vi det snygga svarta tyget, får se hur lång tid det tar innan vi ångrar oss) ska bli spännande att se om det fortfarande existerar när helgen är slut...!

Ovido - Quiz & Flashcards