Alla inlägg den 15 september 2009

Av Sofie - 15 september 2009 09:30

Uppdateringen har inte varit den bästa på sista tiden, å andra sidan har det inte hänt så mycket spännande att rapportera om.


Lillasyster var här i torsdags och vi tittade lite på skolor och hur man gör en högskoleanmälan. Emelie har nämligen bestämt sig för att söka till sjuksköterske utbildningen vilket "vård-fixerade" storasyster tycker är jätteroligt! Det blev tom en anmälan till högskoleprovet! Annars var det härligt med lite syskontid som det på sista tiden blivit extremt lite utav.


Till helgen bar det av till Habo för att gratulera Johans pappa som fyllde år och hem lyckades jag ta med mig en hemsk förkylning som jag nu sitter och snörvlar över...


Tillbaka i stan blev det förstås måndagsträning med Malin, Anna och Camilla. Då alla kunde träna på olika tider blev det något av ett maraton pass för mig, Tristan, Anna och Doc som överlappade alla. Tristan fick träna sig i konsten att titta på när Choice fick sig ett litet pass. Choice är ju värre än någon annan hund att behöva vara i närheten tycker monstret, han är så kär i henne att små rosa hjärtan praktiskt taget flyger ut ur öronen på honom. Man undrar vad det är som gör att Choice skapar så mycket mer känslor än alla andra?


Jag har fortfarande problem med att få Tristan att hålla kontakten i första steget i fotgåendet men jag fick lite tips av Anna så nu ska vi kämpa på. I övrigt så har kontakten blivit markant bättre under fotgåendet, roligt! Fick också erfara vad min "hopp-stå" träning gjort med monstret... han har nu helt tappat förmågan att stå med fyra ben i marken! När vi gick ut på plan så började han hoppa som en galning och när det inte hjälpte började han hoppa rakt upp i luften med alla fyra ben, tokhund!

Ovido - Quiz & Flashcards