Alla inlägg den 21 september 2009

Av Sofie - 21 september 2009 22:21

  


I lördags åkte jag, Johan och monstret en sväng till Ursvik för spårning med Malin och Linda innan det bar av till sjukhuset för skola (dvs jour på kirurgakuten). Sällskapet, fikat och pratet var mycket trevligt. Mindre roligt var Tristans insats i spåret, jag vet inte vad han sysslade med. Han strulade massor och kunde stanna upp mitt i en raksträcka och börja irra? Det fungerade helt enkelt inte alls, pinnarna plockade han med det var i stort sett det enda som fungerade. Vi får ta nya tag nästa helg förhoppningsvis.


Söndagen veks även den till sjukhuset, men denna gång var det iaf arbete som genererade lön.


Jag, Anna, fläckarna och Dalton åkte ikväll till klubben för lite träning i höstmörkret. Attityden från det lilla aussiemonstret var helt underbar och det var riktigt roligt att träna idag. Starterna i fotgåendet har verkligen drastiskt förbättrats och det fungerar tom vid kommendering! Däremot  måste jag skärpa mig och inte släppa igenom tappad kontakt även om det bara är för någon sekund. Annars blev det lite träning på hoppet och det är riktigt skönt att suget och "lyckan" att få hoppa över hindret har hittat tillbaka till aussiemonstret.


Lyckad träning blev det som sagt och även om det fortfarande är riktigt jobbigt att vara passiv (och tyst!) bland alla andra hundar så är han åtminstonde tyst och koncentrerad när jag erbjuder arbete. Antar att det bara är att träna vidare, vi har ju lyckats en gång tidigare (?!)

Ovido - Quiz & Flashcards