Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Soffa på ingång

Av Sofie - 24 september 2009 20:11

Idag bjöd jag monstret på lite hemmaträning. "Hopp-stå" börjar verkligen arta sig och han har nu förstått kommandot så pass bra att han kan genomföra det oavsett i vilken vinkel jag står, så nu har det blivit dags att börja jobba på att stå still även efter hoppet. Jag behöver också ta tag i läggandet, jag har pausat lite med den träningen då jag inte lyckas klura ut hur jag ska få till ett snabbare läggande. Han liksom "ålar" sig ned hur jag än lockar och pockar, så tips och idéer mottages tacksamt!


Imorgon levereras vår efterlängtade nya soffa, dock två veckor tidigare än vad som var sagt och eftersom vi (som vanligt) segat med att lägga ut vår gamla soffa på blocket sitter vi nu snart med två stora soffor. Hur vi ska få plats är en fråga för gudarna...

Den nya soffan är tänkt att komma med hundförbud (i ett modigt ögonblick valde vi det snygga svarta tyget, får se hur lång tid det tar innan vi ångrar oss) ska bli spännande att se om det fortfarande existerar när helgen är slut...!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards