Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Träning, mer och mindre lyckad

Av Sofie - 21 september 2009 22:21

  


I lördags åkte jag, Johan och monstret en sväng till Ursvik för spårning med Malin och Linda innan det bar av till sjukhuset för skola (dvs jour på kirurgakuten). Sällskapet, fikat och pratet var mycket trevligt. Mindre roligt var Tristans insats i spåret, jag vet inte vad han sysslade med. Han strulade massor och kunde stanna upp mitt i en raksträcka och börja irra? Det fungerade helt enkelt inte alls, pinnarna plockade han med det var i stort sett det enda som fungerade. Vi får ta nya tag nästa helg förhoppningsvis.


Söndagen veks även den till sjukhuset, men denna gång var det iaf arbete som genererade lön.


Jag, Anna, fläckarna och Dalton åkte ikväll till klubben för lite träning i höstmörkret. Attityden från det lilla aussiemonstret var helt underbar och det var riktigt roligt att träna idag. Starterna i fotgåendet har verkligen drastiskt förbättrats och det fungerar tom vid kommendering! Däremot  måste jag skärpa mig och inte släppa igenom tappad kontakt även om det bara är för någon sekund. Annars blev det lite träning på hoppet och det är riktigt skönt att suget och "lyckan" att få hoppa över hindret har hittat tillbaka till aussiemonstret.


Lyckad träning blev det som sagt och även om det fortfarande är riktigt jobbigt att vara passiv (och tyst!) bland alla andra hundar så är han åtminstonde tyst och koncentrerad när jag erbjuder arbete. Antar att det bara är att träna vidare, vi har ju lyckats en gång tidigare (?!)

 
 
Anna

Anna

22 september 2009 12:55

Riktigt fina starter har ni fått!

http://www.dalton-doc.webb.se

 
Malin

Malin

22 september 2009 22:15

Härligt att höra att det går bra med träningen :)

Vi därimot ligger på latsidan, jag har åkt på en förkyldning :(
Kanske du som smittat mig :p

http://difloydsfiesta.com

 
Carro

Carro

25 september 2009 22:00

Oj vilken fin kille!
Har också en aussie, som du kan se mer om på min hemsida om du vill.
Roligt att läsa er blogg med allt vad nin hittar på,
är det okej att lägga in länk på min hemsida så jag hittar tillbaka?

Hälsningar Carro, Inca & Ruff

http://www.armidale.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards