Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Piercat monster

Av Sofie - 27 oktober 2009 11:35

Det är svårt att motivera sig till hundträning på kvällarna när det mörkt och regnar men vi kämpar på. Igår fick träningen på klubben stå tillbaka för en springtur runt sjöarna och hem (usch vad jobbigt det var) men jag tror att Tristan var rätt så nöjd ändå.


Det lilla aussiemonstret har fått sig ett jack i ena örat efter att en elak boxer hoppat på honom under en promenad på dagiset igår. Tydligen var det en annan hund som jagat upp sig över en ekorre vilket hade drivit upp stämningen i gruppen och boxern hade vänt sig om och hoppat på Tristan. Som jag förstod det var mitt fina monster endast på fel plats vid fel tillfälle och var helt oskyldig (tro det eller ej) vid påhoppet. Tristan hade försvarat sig men släppt det hela rätt så fort när personalen fått bort boxern.


Som den oroliga och kärleksfulla matten jag är blev det förstås mycket gos i den hundförbjudna soffan under kvällen (tur att jag kom mycket senare så jag kunde dalta med honom bäst jag ville efter påhoppet). Jag längtar tills den dagen Tristan kan vara hemma igen på dagarna, det känns lite jobbigt att inte ha full kontroll under dagarna... Man kan ju undra hur det ska gå den dagen man har barn...

 
 
malin

malin

27 oktober 2009 22:15

stackars tristan, dumma boxer...

http://www.difloydsfiesta.com

 
Anna

Anna

28 oktober 2009 13:48

Stackars Tristan, bli piercad sådär!
Hur går du torsdag och fredag? Tänkte ifall vi skulle ta och träna, promenera eller nåt sånt. Jag är HELT ledig!
Känns som att det är jätte längesen sist!
Jag tar tillbaka det jag skrev i messet tidigare, Doc är jätte groggig. Så trött och ynklig!

http://www.dalton-doc.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards