Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Sofie - 31 oktober 2009 20:21

Nu ska vi se... Igår var en rätt så lugn dag. På morgonpromenaden sprang jag på Anna med pojkarna och Choice. Tristan blev som vanligt helt tokig när den lilla svarta är med och det tog en stund innan han taggade ner och promenera utan att kasta sig mot henne. Jag står som ett frågetecken när det gäller monstrets fascination för Choice, hon är värre än en annan tik i höglöp!


På kvällen när jag egentligen tänkte bädda ner mig och njuta av min ensamhet i soffan blev jag iväglockad till Malin och Robin. Robin lagade god mat till oss (det du Johan!) och Tristan fick lövbiff av Malin, så vi var båda väldigt nöjda!


Idag stod det hundträningen på schemat. Vi packade bilen och gav oss iväg till det så kallade "nya stället" där vi mötte upp Anna och Camilla. Camilla lade ett spår till Tristan på 500-600 m med 5 pinnar och jag är så himla nöjd. Tristan hade ett helt underbart tempo (inga brännsår i handflatorna!) och jobbade ordentligt i nästan varje steg. Spåret hade en hel del terrängbyten som jag tyckte monstret klarade väldigt bra och trots att han missade 2/5 pinnar är jag verkligen supernöjd. Mot slutet blev han märkbart trött men kämpade på in i det sista, fina fina monster. Man är ju lite dum på det sättet, istället för att tänka "det var länge sedan han spårade så nu tar vi det lite lugnt" så blir det "det var länge sedan han spårade så nu ska han få något ordentligt"...


Roligt var att alla hundarna spårade bra så stämningen var på topp när vi begav oss till Sthlmsavd för lite lydnadsträningen med Malin och Vanessa som redan var på plats. Jag vet inte om spåret gjorde susen men Tristan var kanonduktig i träningspauserna, han låg lugnt på sin plats utan pip trots att Choice var med. Jag hade tom laddat vattensprutan i ett försök till att stävja pipet men den förblev nästintill oanvänd.


Tristan var trött på lydnadsplanen och istället för att köra igenom lydnadsettan som jag tänkt blev det bara lite småpill istället. Vi avslutade med en platsliggning där monstret fick ligga bredvid Choice och hör och häpna men även detta fungerade. Han bytte skinka lite då och då och nosade litegrann men han visade inget nämnvärt intresse för Choice, dessutom var det två schäfrar som lekte i närheten så störning fanns det gott om.


En riktig lyckad dag med andra ord!

Ovido - Quiz & Flashcards