Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Sofie - 6 oktober 2009 21:53

Jag har tittat om och om på filmen från i lördags och varje gång blir jag så glad över mitt monster.


Några små punkter som jag är nöjd med:


  • Han håller positionen någorlunda trots bristande fokus i linförigheten.
  • Fin kontakt i halterna.
  • Han jobbar bättre efter hand trots utebliven belöning.
  • Snabb start och härligt tempo i inkallningen.
  • Han tar ut hoppet och hamnar på ett väldigt bra avstånde från hindret.

Och vad jag är extra nöjd med:


  • Han håller genom alla momenten och tycker att det är roligt att fortsätta.
  • Vi hade väldigt roligt tillsammans genom hela tävlingen.

Efter lördagen känns det som att både jag och Tristan tycker att det är roligt med lydnadsträningen igen. Monstret har fått en helt ny glöd i träningen och om det beror på bättre träningsupplägg eller bättre attityd från min sida vet jag inte och inte spelar det någon roll heller.


I måndags blev det träning med Anna, Dalton och Doc på "vår" fotbollsplan och för en gångs skull tränade jag bara det jag tänkt ut i förväg och ingenting annat. Det blev effektivt och välstrukturerat och Tristan kändes riktigt bra. Uppmärksam och taggad! Det blev en hel del bollandes med ideér och problemanalyser mellan Anna och mig och några saker hade effekt redan på plats. Det är verkligen skönt att inte behöva träna ensam!

Ovido - Quiz & Flashcards