Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Helg i Habo

Av Sofie - 24 oktober 2009 17:38

Denna helg spenderas i Habo hos Johans familj. Det är en del vardagsbestyr på gång här vilket i sig betyder att jag har tid att plugga. Tyvärr vill inte koncentrationen infinna sig och jag är allt annat än effektiv...


Självklart får Tristan några små träningspass även här och generellt börjar det mesta sitta mer och mer stabilt, roligt!  Måste nog säga att sedan jag skärpte till mig och strukturerade upp träningen så har framstegen kommit betydligt fortare än innan. Tidigare hade jag lätt att hela tiden träna momenten i sin helhet vilket tar en framåt men till en viss gräns. Nu delar jag upp momenten och bestämmer mig innan vad jag ska träna och håller mig till det.


Ett exempel är att jag i ena träningspasset bara tränar på stadgan i att stå kvar i "hopp-stå" för att i ett annat bara belöna själva stannandet. Ofta frestas jag att köra hela momentet när någon del går bra men låter ändå bli 9/10 gånger. Jag tror att det har gett Tristan en större förståelse för vad jag vill och iom att han känner en större säkerhet tycker han också att det är roligare vilket i sin tur leder till att han ger det där lilla extra. Tänk om man kunde ha skyndat långsamt från början.


Tyvärr missade vi träningstävlingen som var den här helgen. Det hade varit riktigt roligt att få revansch men som tur är får vi revansch i november.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards