Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

Nya framgångar för aussiegänget!

Av Sofie - 18 oktober 2009 21:25

Jag börjar med att gratulera Anna och Doc som idag besegrade appellen och är nu uppflyttade till lägre, snyggt jobbat!


Dagens jobb som hejarklack var betydligt trevligare när solen sken och min gardering med underställ (jag tänkte inte göra om samma misstag som förra helgen då jag förfrusen ända in i märgen) visade sig onödig. Med solen som värmde bjöd Anna och Doc på en härlig uppvisning på lydnadsplanen och fick ihop uppflyttningspoängen med marginal. Det är så roligt nu när träningsgruppen/aussiegänget har börjat ge sig ut på tävlingsplanen och dessutom med framgång!


Efteråt blev det lite segerfika hos oss och jag tvingade på Malin och Anna mina egenhändigt bakade skapelser. Tristan tog tillfället i akt och passade på att försöka krypa in under skinnet på Malin, det måste vara något tokigt med den hunden, han får aldrig nog av gos...


I fredags åkte vi ner till landet för att stänga igen för säsongen. Mörkt och blött var det när vi kom ner och vi möttes av den icke önskvärda sovtemperaturen 4 grader inne i torpet. Massiv eldning i vedspisen och tändning av hundratalet ljus gjorde att graderna sakta men säkert steg och det blev möjligt att överleva natten utan frostskador på tårna.


Vi hann nog vara nere i en kvart innan det kom en bil med jägare som undrade om vi gjorde inbrott. Tydligen är det lite misstänkt att låta ljusen på bilen lysa upp dörren och gå omkring med pannlampa inne i stugan, i vilket fall känns det skönt att veta att det finns folk som håller koll när vi inte är där.


Lördagen gick åt till att plocka undan och vintersäkra torpet och i bakgrunden sköts det en del och jag kan med glädje meddela att det inte bekom Tristan det minsta!

 
 
Anna

Anna

19 oktober 2009 08:53

Tack för grattis och gott fika!

http://www.dalton-doc.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards