Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Tre hanar och en tik

Av Sofie - 28 september 2009 21:11

Nu är soffan såld! Hade inte så höga förväntningar på att få den såld då det fullkomligt rasar in nya annonser på soffor på blocket men någon stackars sate tyckte visst att den var värd att ha och betalade gladeligen det vi begärde (minus en hundralapp). Jag tror inte att hon förstod vilken prutmån hon hade, vi ville ju bara bli av med åbäket!

Det blev riktigt bra med nya soffan och den är väldigt skön att sitta och blogga i (troligtvis även att sova i)!


Efter sofförsäljningen igår åkte vi ut till skogen och vi fick även med oss en allt annat än frisk Malin och två uttråkade aussies.


Det blev två korta spår för Tristan som gick hyfsat. Jag blir väldigt osäker på om han har svårt eller om han bara är nonchalant och inte orkar bemöda sig med något som är "för" enkelt. Nu när noskvalster härjar i vår träningskrets vill jag gärna skylla på det, problemet är att Tristan inte har några symtom förutom bristfällig spårning... Om man åtminstonde kunde se något samband med strulet, som det är nu verkar han får tappt lite närsom. Raksträcka eller vinkel spelar inte så stor roll.


Efter fika och spår körde vi lite uppletande där Tristan skötte sig fint (så jag antar att nosvalster inte är ett alternativ...). Monstret fick två skick i två omgångar där dem två sista gick bäst eftersom han gjort sig av med den värsta överskottenergin i de första två skicken.

Även Frasse fick testa på uppletande och det gjorde han med glädje. Han fick köra med synretning och kämpade som en galning ut över stock och sten och när han råkade missa leksaken fortsatte han ut och letade i hela rutan. Det är så roligt att se gammelgubben jobba lite!


Efter arbetet fick hundarna lite ledigt och med Moa i täten sprang de alla runt bland träden som galningar. Frasse sprang för allt var han var värd och av den lilla surgubben fanns inte ett spår. När ungdomarna tog en paus för att pusta var det gammelgubben farbror schnauzer som tyckte att leken skulle fortsättas. Tre hanar och en tik och inga sura miner, det är så det ska vara!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards