Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Sofie - 19 maj 2010 22:47

  

Foto: Malin Hamner


Vilken kväll! Jag är så otroligt nöjd med mitt fina lilla aussiemonster! Vårt allra första 1:a pris!


Platsliggningen blev väl kanske inte vad jag hoppats på... Innan vi hunnit gå våra 20 m ropar domaren "Ta hand om..." och nackhåren reste sig genast. Det visade sig att schäfern som låg bredvid Tristan sprungit upp och lekte runt med sig själv. Tristan låg lite spänt en stund efter det men slappnade av och jag kände att det här går vägen. När det känns som om det börjar bli dags att gå tillbaka hör jag ett illvrål bakom ryggen och jag vänder mig om för att se en galen flatte rusa in på plan och fram till schäfern som står vid sidan. I tumultet som uppstår springer hundarna i flock upp från platsen för att kasta sig in i kaoset. Nästan alla... Underbara Tristan låg kvar tillsammans med en labbe! Inte jordens bästa start och hjärtat rusade i 220 men oj vad nöjd jag var med min storfläck! Domaren bestämde att platsliggningen var slut när hunden rusade in plan så vi behövde tack och lov inte lägga om.


Efter den starten var man lite skakig men efter lite mental förberedelse var vi redo för resten. Tristan började lite disträ och distraherades av andra hundar i linförigheten och när språngmarschen gick rakt mot externbelöningen blev det lite jobbigt, men han samlade ihop sig och taggade till mer och mer för varje moment. Attityden visade sig kanske lite väl mycket i ställandet där han drog till med ett enormt jämfotahopp och bjöd domare och publik på ett gott skratt (jag rekommenderar en titt ca 2:24 in i filmen). Tristan i ett nötskal!


Platsliggning 10

Tandvisning 9

Linförighet 7

Läggande 9

Inkallning 9

Ställande 6

Apportering 10

Hopp över hinder 10

Helhetsintryck 8,5


Summa 168,5 poäng - 1:a pris

Vi lyckades även sno åt oss en pallplats, 2:a.


Känslan var kanon! Jag hade roligt. Tristan hade roligt. Det kändes bara så himla bra och när domaren även sa att det var riktigt roligt att se oss och att han önskade att han kunnat ge oss mer poäng på ställandet blev jag barnsligt glad.


För övrigt skötte sig Tristan väldigt bra även utanför tävlingsplanen. Lugn och fin och utav stressTristan från i måndags syntes inte ett spår.


Det är varmt i mattehjärtat ikväll!!!


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards