Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Sofie - 11 maj 2010 22:01

  Fina bröder

 

Söndagen erbjöd spår med Anna och Camilla under tidspress då både jag och Camilla hade bråttom iväg. Tristan fick ett 500 m spår där jag på förhand bestämde mig för att ta en paus efter tredje pinnen för att förhindra att han blir så trött de sista 100 m vilket gjorde susen. Alla fem pinnar och en snitsel som trillat ner markerades fint så jag var mycket nöjd. Målet med vår spårträning är just nu att öka på spårkonditionen och nu har vi fått lite bra tips då jag känt att vi stått och stampat lite. Ska bli spännande att prova. Milo levde under tiden det glada livet i skogen och busade runt i vanlig ordning. Dock borde jag verkligen ta tag i avlämnandeträningen då skitvalpen springer bestämt åt andra hållet när han fått tag i något spännande...!


Igår var Tristans dag. Han fick följa med till klubben för lite lydnadsträning och avstämning inför tävling. Lite ringrostigt var det, vi har ju inte lagt så mycket tid på lydnaden på sista tiden. Kanske borde jag vara lite orolig men jag är bara så glad över Tristans nyfunna attityd på lydnadsplan att jag bortser från mycket, kanske lite väl mycket?!


Milos måndagsträning fick bli att åka till veterinären och få sig en spruta. Inga problem där inte!


Idag var det istället Milo som fick mattes uppmärksamhet. Vi åkte iväg på egen upptäcksfärd innan Maria och Cash anslöt och det blev bus för hela slanten. Grabbarna lekte, lekte och lekte lite till. Cash är ju fortfarande ganska mycket större än Milo vilket han utnyttjade till max dels i brottningsmatcherna och dels i springandet då de långa benen går lite fortare än Milos små korta. Milo å andra sidan är inte den som är den och kämpar på bra för att ge tillbaka med råge. De är verkligen söta tillsammans och låter som små tröskverk!


      

  Tristan övervakar lugnt (?!) busbröderna

 

  Fokus har grabbarna iaf!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards