Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Sofie - 16 juni 2010 19:17

Första natten på sommarens jobb är avklarad och nu gäller det att få in lite rutiner för fläckarna så jag får sova på dagarna. För sova måste jag, mitt schema är inte nådigt en del veckor...


Som lite ströaktivering under vardgaspromenaderna brukar jag bla köra lite "kottlet". Man håller i kotten så den får lite vittring och så får Tristan leta reda på den bland alla andra kottar. Storfläcken tycker detta är roligt och letar med glädje för en liten klapp eller godisbit som tack för besväret. Häromdagen visade Milo att han inte var nöjd med åskådarplats under denna aktivitet, så han fick helt enkelt prova efter att han smitit ur mina änder och snott den rätta kotten framför nosen på Tristan. Milo letade frenetiskt och målmedvetet och fann utan större problem sin kotte, till skillnad från Tristan låg dock belöningen i att antingen tugga sönder kotten eller att springa iväg åt andra hållet och retas med den... Det där med avlämningen alltså...!


Dagens mycket goda nyhet är att jag blev godkänd på min tenta! Så himla härligt! Nu kan man andas ut och blicka framåt igen.


Det ryktas även om en mycket fin prestation av Malin och Tjabo ikväll, i en lkl 1 tävling, som genererade äckligt många 10:or. Stort grattis till er, igen!!!

Ovido - Quiz & Flashcards