Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Sofie - 7 juni 2010 22:00

Sugarwind's utmaningen är tillbaka efter några veckors vila och denna gång ska vi sätta upp mål för inlärning av valfri grej och redovisa om en vecka. Klurigt tycker jag, då ju mer jag funderar desto mer finns det att välja på. Efter lite velande har jag iaf bestämt mig, vi ska i veckan ta tag i stanna kvar träningen som är ganska obefintlig i dagsläget. Så vårt mål för veckan: Milo ska kunna sitta kvar medan jag går ett varv runt honom på någon meters avstånd.


Milo... Denna lilla vilde. Han är verkligen en riktigt rolig hund att att ha och göra med, så cool och obekymrad på något sätt och riktigt full i fan. Jag är så glad att han fick flytta hem till oss!


En riktig utbrytarkung är han också, lillfläcken. Inget stoppar honom, pressar man bara tillräckligt mycket och länge så kommer man igenom... Blir smått tokig på honom när det gäller det faktiskt.


Idag fick Milo spendera lite tid med Annas Jacob medan jag, Anna och resten av grabbarna tog en långpromenad. Milo hade snällt hjälpt Jacob att sortera strumpor i tvättstugan så nu är han nog mer än välkommen tillbaka...! Passade också på att testa vår utställningsträning med en annan person för första gången och nog verkar poletten ha trillat ner då Milo stod hur stilla som helst medan Anna kollade tänder, klappade och kände. Duktig lillfläck!

Ovido - Quiz & Flashcards