Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Sofie - 14 juni 2010 14:00

Lillfläcken börjar tydligen bli stor... 4 månader. Någon vikt har jag inte att bjuda på men några bilder kan ni få iaf.


    

    

Vi har under veckan tränat lite på stadga och att stanna kvar som en del i Sugarwind's utmaningen. Resultatet försökte jag filma med mobilkameran så det blev som det blev, men målet jag satte upp tycker jag faktiskt vi lyckades nå.


 

Av Sofie - 14 juni 2010 13:39

  


Ännu en helg på landet blev det, tyvärr bjöds det inte på lika fint väder som förra veckan men vi klagar inte. Dessutom så kunde vi elda lite i vedspisen till kvällen och då stiger mysfaktorn rejält!


Milo har varit ganska hängig under veckan och inte riktigt varit sitt vanliga livfulla jag. Han har även varit rätt gnällig och tom vaknat under nätten och gnytt. Misstänker starkt att de hängt ihop med tandbytet för även om han pipigt för allt och inget så har munnen varit väldigt känslig och han har sett ganska svullen ut när man tittat kring tandraden. Nu har iaf framtänderna kommit upp och Milo börjar kännas piggare igen så det är skönt. Det är inte lätt att vara liten och ynklig, tycker Milo.


Tristan har fått påbörja sin slalominlärning... Det har väl gått ganska bra tror jag och han verkar tycka att det är roligt. Annars är jag väldigt tränings- och tävlingssugen just nu. Hade egentligen tänkt pausa med lkl 1 och satsa på appellen istället men nu får vi se hur det blir med det, många månader kvar till lämpliga appelltävlingar...


Har även insett att en till bil i familjen vore att föredra. Jag jobbar natt under sommaren vilket betyder många dagtimmar tillgängliga för hundträning MEN jag kommer ingenstans. Johan behöver bilen i jobbet (som för övrigt är kvar på verkstaden) och här sitter jag utan... Frustrerande!


  

Tranorna flyger förbi

 

  

Frasse flyger fram i blåbärsriset

 

  

Tristan föredrar "fästingparadiset"

 

  

    

Högt gräs är verkligen en höjdare att springa i

 

  

Hittade årets första smultron, medan hundarna hittade något annat...

 

  

...Lyckliga fyrbenta, mindre lycklig matte

 

  

Frasse har blivit vattenhund på senare år och hoppar i de flesta "pölar" han hittar

 

    

 

  

  

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards