Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

GRATTIS!

Av Sofie - 9 juni 2010 09:30

  

Duktiga Tjabo!


Igår styrde vi kosan ut mot Värmdö där Malin och Tjabo skulle debutera i lydnadsettan och vilken debut det blev! De vann hela klassen med sina välförtjänta 180 poäng! STORT GRATTIS från oss!


Fläckarna fick följa med och eftersom vädret faktiskt tillät hund i bil fick Tristan sitta kvar och Milo en chans att upptäcka en tävlingsplats på egen hand. Milo tog det mesta med ro, han buffade lite i början men efter en tillsägelse så var det bra med det. Milo hittade en kompis i en liten staffevalp som han fick busa med och hade inga problem att lägga sig och ta det lugnt när vi sa att det var slutbusat. Lillfläcken skötte sig helt enkelt exemplariskt.


Något vi börjat hårdträna är uppbindning då detta är något som Milo inte gillar. Tristan hade ganska lätt för att lära sig ta det lugnt när han blev uppbunden och till min glada förvåning även accepterar att lugnt ligga och titta när Milo får träna och leka, men inte lilfläcken inte... För mig känns det viktigt att den andra hunden ska kunna ta det lugnt när den andra tränas så det är bara att kämpa på.

 
 
åsah

åsah

9 juni 2010 10:48

ja, gud va kul för malin!! Kul att det går så bra med milo också.. Vazy hatade att sitta uppbunden när hon var liten också, och det gör hon fortfarande, fast accepterar det så länge jag inte springer iväg utom synhåll, då blir det för hemskt.. hihi.. jag lärde henne att ligga kvar ordentligt istället, hon tyckte det var mycket bättre att ligga kvar när jag tränade nån annan, än att vara uppbunden.. men det är ju inte så lätt med en valp ;)

http://vazyaila.wordpress.com

 
Nathalie

Nathalie

9 juni 2010 12:42

Åh, kul - måste gratta Malin! :) Och jag håller med om det med uppbindning, viktigt att den ena kan ta det lugnt medan den andra tränas... Säkert inte det allra lättaste, men desto viktigare!

http://www.entjejenhundenhusvagn.se

 
Liza, Lotus&Pax

Liza, Lotus&Pax

10 juni 2010 10:07

Kul att den lilla fläcken skötte sig fint, och det håller jag med om att det är viktigt att de får "klara sig utan back-up" ibland ;)
Hur går det för er med öronen?
Håller med om uppbindningsträningen, samtidigt ska du vara noga med att han inte får hamna i panik-över-att-matte-försvinner stadiet, då blir det omöjligt att få det att funka. Låt någon hålla honom i koppel, och bind upp när han kan det. Iofs tror jag du har koll på detta, men jag gjorde misstaget med en av mina dvärgpinschrar, och han blev HYSTERISK så fort han satt fast nånstans och dte var inget vidare...

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

11 juni 2010 08:12

Har inte bestämt mig om ras specialen ännu. Ska ställa ut honom den 19 juni. *hjälp* Lägret får vi skippa i år.
Jättefina bilder på Cash,det gick inte att kommetera i det inlägget.
Trevlig helg!!

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards