Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Uppladdning!

Av Sofie - 25 april 2009 17:03

Inför morgondagens prövning tyckte jag att det passade väldigt bra att ladda upp i skogen och med mig lyckades jag få Johan, Anna, Malin och fem hundar.  Min plan var att om vi ger oss iväg hyfsat tidigt så kommer vi hem hyfsat tidigt och har massor av tid kvar av dagen för annat, så vi åkte vid halv elva. Det var bara det att när vi kom hem var klockan redan strax efter fyra...


Alla hundarna fick varsitt spår. Anna gick ett till Tristan ca 400 m långt spår som kanske inte var helt uppskattat av Tristans förare = moi som fortfarande hittar granbarr innanför tröjan!


Taktiken att bromsa farten på monstret fungerar jättebra i början men så fort han börjar bli trött tål han inte att det är motstånd i linan och börjar virra. Bestämde mig för att ta en konstpaus mitt i spåret när jag kände att det inte fungerade längre, vi missade en pinne tack vare virr... Efter pausen fick han dock förnyade krafter och tog sig runt sista biten och hittade sista pinnen och en leksak. Uthålligheten är det ju "bara" att träna vidare på men jag gillar verkligen att han ändå inte ger upp även om han "går på knäna". Visst försökte han be om hjälp men när ingen kom körde han på ändå.

Resultatet blev iaf 2/3 pinnar + leksak = trött aussiemonster.


Efter vila blev det dags för uppletande och Tristan fick inviga sitt nya tjänstetecken. Tre skick blev det med två saker längst ut och en på mitten och jag har väl inget större att anmärka på. Han var trött men sprang ut alla gånger utan att tveka och höll sig i korridoren.


Det var roligt att få se några andra hundar köra uppletande, de har verkligen olika teknik. Dalton har all tid i världen och Tjabo som ser ut som om han tycker att det är konstigt att leksaken ligger där ute och tittar undrande om han får ta den...


Både Anna och Malin tog lite kort med sina proffsiga kameror så jag hoppas vi får se lite fina bilder snart?!


Det var ju första gången Johan hängde med "aussiegänget" så jag hoppas att han inte blev avskräckt av allt hundprat och allmänt skvaller under den lååååååååånga fikapausen som  sträckte sig över ungefär hela dagen!


Nej, nu är det väl egentligen dags att ta itu med det lilla monstret. Det ska ju badas, putsas och grejas till förbannelse... Bäst att det går bra imorgon så att det blir värt besväret, håll tummarna!!!

 
 
Anna

Anna

25 april 2009 18:20

Haha! Jag hittade också många barr i håret! :D

http://www.dalton-doc.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards