Alla inlägg den 1 april 2009

Av Sofie - 1 april 2009 21:39

Dagens föreläsningar var inga höjdare idag heller så jag och Tristan passade på att ta riktig långpromenad i solen i Hagaparken innan det var dags för dagens obligatoriska moment  i skolan.



Inte bara matte som njuter av att vara i solen!








På kvällen åkte vi och tränade med "aussiegänget".  Först på schemat var det skotträning som gick, för Tristan, obemärkt förbi. Då jag fortfarande inte känner mig jättetaggad i lydnaden tränade vi bara moment som redan är roliga och går bra. Resten av tiden tränade vi passivitet. I början var det riktigt jobbigt, men skam den som ger sig. Efter ett tag kunde jag stå längre bort hos två andra hundar medan aussiemonstret stod uppbunden TYST (dessutom rätt nära Doc). Han tom lade sig ner och vila efter att tag! Vilken känsla, STORT framsteg!


Moster Moa & Tjabo                                           Doc


Nu väntar jag bara på att Johan ska ringa så jag kan åka och hämta honom på jobbet, sedan är det sängen som hägrar... Jag är trött!

Ovido - Quiz & Flashcards