Direktlänk till inlägg 20 april 2009

För bra för att vara sant!

Av Sofie - 20 april 2009 22:23

Idag hände det mest otroliga, är fortfarande i chock...


När jag var på väg till skolan ringer Johan... Vi har blivit erbjudna ett första hands kontrakt på en 3:a i Frösunda!!!

Det är verkligen helt otroligt, hade aldrig trott att vi skulle få tag på ett första hands kontrakt och speciellt inte i ett område vi faktiskt tycker om och vill bo i! Är så fruktansvärt glad!

Jag och Johan bor ju för närvarande i andra hand och vårt kontrakt går ut slutet av november vilket har varit en stor ångest klump i magen. Bye bye ångest!


Mitt i glädjeyran blev det såklart lite hundträning med Anna och Camilla. Blev kanske inte så jättemycket träning för Anna då Doc snott mat och var minst sagt lite tjock.


För aussiemonstret blev det platsliggning och oj vad trögt det går. Inget krypande eller nosande men pang så reser han sig. Jag behöver en plan...

Hopp sitt hopp går iallafall jättebra och han hade några riktigt snygga lägganden under gång (äntligen verkar det släppa).


Vi tränade också lite på att springa behärskat i trav trots mycket runtomkring och så blev han ordentligt genomklämd av Anna och Camilla. Jag undrar om domaren kommer att kunna se hans bett för han stoppar ut tungan så fort man lyfter lite på läpparna...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards