Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Klump i magen

Av Sofie - 9 mars 2010 17:15

Idag hittade jag ett PM i brevlådan för Vällingbytävlingen och fick genast en klump i magen med en släng av illamående. Hela 16 ekipage i lkl 1, bara hoppas att vi inte kommer sist, den skulle vara lite jobbig... Annars blev jag ganska nöjd över samlingstiden 9.00, tidigt men inte för tidigt.


Lockade med mig Johan till klubben under eftermiddagen så han kunde filma träningen lite. Testade av en del moment och nötte på skillnaden mellan läggandet och ställandet.


Tyvärr hände något sekunden efter att vi klev in på plan för Tristan blev plötsligt lite låg och konstig och det tog ett tag innan vi kom igång ordentligt. Vi jobbade oss förbi detta med mycket lek och självförtroendepepp för att sedan kunna avsluta med en bra känsla men att ställa krav i dessa situationer passar sig verkligen inte, roligt måste det vara och ingenting annat!


Jag tänkte bjuda på lite film från dagens träning. Finns massa saker att förbättra men vi borde kunna skrapa ihop några poäng iaf.


 
 
Malin

Malin

9 mars 2010 18:00

Film tycker vi om :D

Älskar hans hoppstå så gulligt :)

http://difloydsfiesta.com

 
åsah

åsah

9 mars 2010 21:51

kul med film!! fint hopp stå! hihi, så roligt med det. Är det medvetet DK du har? Jag har ju handtecken på Aila, men glömde säga det till domaren, höll på att missa alla poäng. Tänk bara på att värma upp på samma sätt som inför den här träningen så kommer det gå skitbra! Ser fint ut!

http://vazyaila.wordpress.com

 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

9 mars 2010 22:57

Ja, det är alldeles snart! Ja, man hoppas ju på att de favoriter man har visar sig ha de egenskaper man vill ha också, och inte bara ser ut som man vill ;) Spännande i alla fall!!!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

13 mars 2010 18:50

Va fint det ser ut, lycke till på tävlingen!

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards