Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Sofie - 20 mars 2010 21:03

Lilla fina Tristan. Debuten gick väl inte riktigt som jag hade hoppats men med tanke på omständigheterna är jag jättenöjd med hans insats. Han var lugn och sansad utanför plan vilket var väldigt skönt för mina nerver och en anledning att vara nöjd bara det.


Vi fick lottnummer 9 och platsliggningen gick kanonbra. Inget vickande på rumpan och inget nosande, en 10:a!


Medan vi väntade vid sidan av planen på vår tur blev vi klart uppmärksammade på att även skytteklubben nästgårds hade tävlingar. Det var inte ett eller två skott som sköts utan det var hela salvor med smällar och Tristan blev lite störd av detta. Vi jobbade oss igenom smällandet riktigt bra och han bjöd på fint fokus så jag bestämde mig för att starta ändå.


Väl ute på planen hade det hunnit bli väl uppgeggat och Tristan ville inte gärna sitta vilket genomspeglade hela programmet. Dessutom smällde de på även under vår tid på plan och monstret tappade koncentrationen till och från. När det var dags för apporteringen satte han sig lite motvilligt men när han fick syn på apporten lös han upp som en sol. Det var så himla roligt att se hur hela han förändrades på en sekund och att sedan få avsluta med hoppet gjorde att vi fick gå av plan med en kanonkänsla!


Jag är så stolt över mitt lilla monster som trots att han tycker att något är lite obehagligt ändå kämpar på och vill jobba med mig och att vi sedan lyckades övervinna obehaget och sluta med flaggan i topp är en helt underbar känsla!


Våra blygsamma poäng på 131,5 gav oss ett tredje pris men för vår självkänsla gav dagens tävling oss så himla mycket mer.

Nu hoppas vi på lite torrare planer så ska vi nog få till det!

Kan tillägga att av 12 startande hade vinnaren 153 poäng...


Efter tävlingen åkte vi hem till Malin och Robin för att mumsa på lite morotskaka och där blev vi visst kvar. Timmarna försvann fort och mycket valp- och hundprat blev det, ffa diskuterades eventuella namn till nya stjärnan. Robin var flitig med sina förslag men jag kände väl att vi inte riktigt hade samma smak... Vi slutade iaf med två namn kvar på listan, eller egentligen tre men Johan envisas med veto, så nu måste vi nog hälsa på i Enköping igen så vi kan känna efter vilket som passar...

Ovido - Quiz & Flashcards