Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Sofie - 3 mars 2010 20:48

När jag kom hem idag låg ett brev och väntade med mycket glädjande nyheter. Byggarna och hantverkarna har skött sig och följt tidsplanen för renoveringen vilket betyder att tillbakaflytterna påbörjas den 15 mars. Ska bli så skönt att få flytta hem igen! 


Jag är egentligen jättetrött men efter att Tristan gått och tiggt om att få något att göra, så bylsade jag på mig kläder och gick ut till vändplan för ett litet lydnadspass. Jag kämpar mycket med Tristans attityd i fotgåendet och då kändes det som en bra idé att nyttja hans spontana taggade attityd. Ett intensivt och bra pass blev det med mycket fotgående. Tristan var i gasen så attityden var i topp, visst det blir en del slarv och trängningar men det kan jag leva med när han är så taggad och fokuserad.


Mycket störning blev det av flera skällande hundar som passerade men Tristan var i "träningsmode" så det gick riktigt bra! Nötte även läggande och ställande i kombinationer och mot slutet började han lyssna istället för att testa. Framgång!


Jag ser fram emot tävlingen med skräckblandad förtjusning men börjar undra om man verkligen ska åka dit trots allt. Kennelhostan tycks härja överallt och jag är inte särskilt sugen på att Tristan ska råka ut för den, men samtidigt kan man ju inte isolera sig heller...

Ovido - Quiz & Flashcards