Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Sofie - 29 mars 2010 16:37

Beskriver min dag ganska bra. Har påsklov och har väl egentligen tänkt sitta och pilla lite med mitt projektarbete men då jag har lovat Johan att lägenheten ska vara uppackad och klar tills valpen kommer så fick det bli prioriteten för idag. Effektiviteten har varit låg och jag har mest gått och petat lite här och lite där för att i nästa sekund sitta framför datorn med valpbilder och recensioner av diverse kameror och objektiv.


Jag är väldigt sugen på att köpa mig en ny kamera och försöker rättfärdiga det hela med argumentet "vi måste ju kunna ta fina bilder på valpen". Att hitta rätt bland systemkamerorna är inte lätt och när jag väl fastnade för ett kamerahus visade det sig att objektivdjungeln var betydligt värre... Ha-begäret sätter in och man ser tusenlapparna gå upp i rök...!


Ikväll får styrelsemöte på klubben gå före hundträning men jag och monstret har iaf hunnit med lite inomhusträning. Vi jobbar på att få till ett snabbare gripande på apporten då Tristan tar den men lite väl försiktigt ibland. Jag tror att det kommer från när vi tränat appell-apporteringen och jag varit petig med att han inte ska slå med tassarna vilket gjort att intensiteten i gripandet blivit lägre till förmån för rätt...

Ovido - Quiz & Flashcards