Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Lördagsträning

Av Sofie - 31 januari 2010 13:15

Hittade en gammal film från en träningstävling i höstas och oj vad tävlingssugen jag blev! Prestationen under träningstävlingen var väl inte den bästa men känslan av hur roligt vi hade tillsammans gjorde sig påmind. Nu måste jag verkligen fokusera på det där jäkla fotgåendet för bortsett från den "lilla" detaljen så skulle vi kunna vara redo för start...


Igår var tanken att vi skulle åkt iväg på sökträning med nya bekantskaperna Malin och Vegas, Maja och Link. Tyvärr satte snön käppar i hjulet för den oerfarna sökhunden Tristan och vi satsade på lite uppletande och lydnad i stället. Uppletandet var katastrof och det gick inte så värst mycket bättre för Anna med Doc och Camilla med Choice heller. Det kändes som om aussiegänget från Solna-Sundbyberg gjorde ett riktigt bra första intryck... eller inte.


Efter uppletandet körde Maja och Malin lite markeringsövningar med sina duktiga räddningshundar och jag fick för första gången bekanta mig med "korvbullar", lite äckliga var dem faktiskt...!


Planen var sedan att träna lite lydnad men planerna var oplogade och att stå still och prata blev (som vanligt?) en högre prioritet. Passade dock på att träna lite tandvisning medan Malin och Maja fortfarande kan räknas som "nya" personer, det var längesedan vi gjorde det och monstret var riktigt duktig. Satt still och stoppade in nosen i handen, jättenöjd!


I Tristans ögon var det nya sällskapet kanonbra, han skulle sitta i knät på en gång och gosa. Pussar delade han också ut. Det var roligt att se då han ibland är lite försiktig med nya männsikor och vill att saker och ting ska ske på hans villkor.


I vanlig ordning tog jag med kameran men förstås blev den liggandes i bilen, minusgrader är inte bra för fotomotivationen.


Genomfrusen in i märgen började jag bittert ångra att jag lovat Johan att följa med ut och springa och i bilen hem försökte jag komma på hur jag skulle lyckas mygla mig ur det hela dock utan framgång... Skönt var det iaf efteråt när man kunde krypa ner i soffan med gott samvete.

 
 
Maja och Link

Maja och Link

31 januari 2010 17:29

Tack för i helgen. Jag håller tummarna för mindre snö och lite varmare grader så motivationen för lite lydnad blir större. Jag hade i alla fall väldigt trevligt och det är alltid bra med nya träningskompisar. Vi hörs

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Maja och Link

Maja och Link

31 januari 2010 17:51

Tack för i helgen, kom att tänka på att vi ordnar ju ett läger den 5-7 mars i Enköping. Vi ska köra sök som dock är fullt, men det finns ju platser kvar till lördagspasset i lydnad, spår och uppletande. Tänkte om ni var intresserad, finns 3 platser kvar tror jag. Kommer bara vara Aussie där.

Lydnad med ev. Uppletande/Spår

Instruktör: Mariah Andersson
Datum: 6 mars
Pris: 500kr inkl. lunch
Platser: 5 ekipage

Lydnadsträning inomhus/utomhus för Mariah Andersson.

Gruppen bestämmer gemensamt hur träningen skall läggas upp under dagen, lydnad och spår, beroende på väder. Lunchpaus bestående av lite matigare smörgåsar ingår.

Mariah tävlar i lydnadsklass elit och ingår i Sveriges talangtrupp med sin kelpie Redo. I spåret är de uppflyttade till elitklass. Redo är även försvarsmaktshund.

Mariahs lycka är att få pilla i detaljer och hon ger sig inte förrän det är perfekt.

Mera om Mariah och Redo hittar du här.
http://teamredo.bloggplatsen.se/


Bilder från utomhusplaner, inomhushall och marker http://www.lyckligahunden.se/lankar.htm

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

31 januari 2010 20:14

Hahha, korvbollarna var väl fina=) Ja lite mindre snö önskar jag mig nu.. Men det var trevligt ändå och lite träning blev det ju. Det får vi göra om!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

31 januari 2010 22:25

Ja så klart! Va kul då ses vi på fredag då!

http://truefriend.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards