Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Gräsänka

Av Sofie - 28 januari 2010 17:20

Johan åkte till Revinge igår så jag och det lilla aussiemonstret är ensamma hemma i ett par dagar. Tristan har gjort sitt bästa för att jag inte ska känna mig ensam och spenderade natten i sängen med huvudet på Johans kudde... Sötnos.


Igår var tanken att det skulle bli lite hundträning i Älvsjögaraget men vädret ville annorlunda och det kändes dumt att ge sig iväg med bilen mitt i snöstormen. Egentligen var det kanske lika bra det, jag var trött och efter lite grävande i frysen hittade jag räkor som avnjöts tillsammans med ett glas vin framför Robinson. Mysigt och lite lyxigt mitt i ensamheten.


Idag bar det i väg till klubben på förmiddagen för lite träning med Anna och pojkarna. Planerna var igensnöade så det var lite tungt att ta sig fram men vi kämpade på. Tristan var lika rolig att jobba med idag som sist och vi jobbade ffa med detaljer. Jag upptäckte rätt fort att kastbelöning inte var så smart och man kan väl säga att träningspasset var kombinerat lydnad/uppletande...


Efter lite avslutande budföringsträning tog vi en promenad i skogen som var förvånansvärt tom på sura skidåkare. Vi turades om med att ha pojkarna lösa och när det var Tristans tur skrek min arm av lycka. Han drar som en tok när Dalton eller Doc springer lösa, speciellt Dalton. Han kan inte låta bli att retas med småpojkarna i koppel...!


Under eftermiddagen har jag och monstret unnat oss lite vila i soffan. Långa skogspromenader i nyfallen snö tar på krafterna.


 
 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

28 januari 2010 22:20

gahhh det blev ett så långt inlägg så jag kopierar från annas blogg...
ok, det har ju kommit väldigt mycket snö nu sista dagarna.. Hur känner ni vill ni köra ändå? Vi kör om ni vill, man kan ju alltid träna lite annat oxå...Vi tänkte kl 11 i så fall på vällingby bhk.. Där finns skog hyffsat nära.. kanske inte den bästa skogen men den duger.
Mitt nr är 0734033992
//Malin

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
åsah

åsah

29 januari 2010 07:50

Ja! Det ska bli jättekul! Hoppas det inte är så kallt så Vazy får för ont bara.. Inomhus går det jättebra. så skönt att ha inomhusträningarna varje torsdag.. Värt varje krona! Vi ses på måndag. Jag lägger till din blog i min lista!

http://vazyaila.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards