Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Måndagsklubben

Av Sofie - 18 januari 2010 21:09

Det  blev en tur till klubben ikväll för lite lydnadsträning tillsammans med Anna, Malin och alla hundarna. Det är verkligen tomt på klubben under vinterhalvåret men idag var det faktiskt en liten tollare med matte som gjorde oss sällskap på planen.


Det lilla aussiemonstret var supertaggad trots ett litet pass inomhus tidigare under dagen och trängde en massa i fotgåendet, det kanske var dumt men jag brydde mig inte så mycket om det utan lät honom hållas då hans attityd var underbar. Vi körde igenom det mesta men fokuserade lite extra på farten tillbaka under apporteringen som jag har blivit varse att jag slarvat med. Jag har koncentrerat mig så mycket på att han inte ska slå i apporten med tassarna först att jag glömt farten. Så nu är det ingen mer belöning för trav, här ska galopperas!


Innan vi åkte hem fick Tristan busa lite med Moa, så han är nog nöjd med sin kväll.


Tristan och jag har haft några riktigt bra dagar tillsammans nu, konflikterna under våra promenader med frustrerande hundmöten, dragande i kopplet och tuggummi i öronen har hållit sig borta. Han tom valde att komma tillbaka till mig när jag ropa istället för att springa fram till två hundar som var inom räckhåll! Man får passa på att suga i sig som en svamp så man har lite extra till de dagar när samförståndet mellan monster och matte inte riktigt är lika stort... 

 
 
Lisa

Lisa

18 januari 2010 22:12

Skönt med lite konfliktfria dagar! Jag försöker också ta tillvara på de där stunderna när allt bara fungerar, så att man har lite energi att ta av sedan när allt bara går åt helvete. :)

http://eskil-isak.com

 
Malin

Malin

19 januari 2010 17:48

Kanske hormonTristan börjar tröttna, kanske kommer duktigTristan fram istället ;)
Fast han är ju underbar iaf den lilla sötnosen :)

http://difloydsfiesta.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards