Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Besviken

Av Sofie - 23 november 2009 23:30

Jag hade väl trott att Tristan skulle bli iaf lite trött av vallningen i lördags men istället har han varit spattigare än någonsin. Minsta lilla rörelse som blir något hastig eller ett konstigt ljud man får ur sig har tolkats som lekinvit och monstret fullkomligt kastar sig på en med en reaktionstid på 0,1 sekunder. Närmaste arm, ben eller tröja duger gott för attacken, här är man inte knusslig.


Med tanke på uppmärksamhetstörsten och att jag inte var så förskräckligt trött ikväll tänkte jag att kvällens träning med måndagsklubben skulle gå galant. Men icke. "Oj vad det luktar gott här", "Undrar vad som rör sig där borta?" och "Vad roligt dem andra ser ut att ha" verkade Tristans hjärna fokusera på istället för roliga matte med alla korvbitar... Tappade helt sugen och när han dessutom inte kunde låta en kastrerad hane vara, hoppade min frustration i topp. Ingen träning blev det mer än tandvisning och så kan det gå.


Efteråt fick monstret rusa av sig med Choice, tycker väl egentligen inte att han förtjänade det men lite energi var ju tvunget att försvinna.Svarta faran var snabb och hårdhänt och monstret fick kämpa på ordentligt för att komma i kontakt med den åtråvärda rumpan. Tristan är helt klart en "ass-man". Skönt var att dem klarade av att promenera bredvid varandra efter buset. Lite orolig blev jag dock att monstret skulle halka i leran och bryta något ben eller så, speciellt nu när röntgen är nära förestående, men hel och inte så ren blev resultatet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards